MotoGP v Silverstone: Bagnaia děkoval Rossimu i Stonerovi, Quartararo se Zarcem litovali volby pneumatik

Francescu Bagnaiovi pomohli na cestě za vítězstvím při motocyklové Velké ceně Velké Británie v Silverstone mimo jiné i rady Valentina Rossiho s Caseym Stonerem. Fabio Quartararo s Johannem Zarcem zase přiznali, že nezvolili pro závod ideální pneumatiky, což se podepsalo na jejich výsledcích. Mimo jiné i to zaznělo v cíli závodu.

Na Stonera s Rossim se Bagnaia obrátil poté, co se v úvodu víkendu trápil. Díky Rossimu ovšem poté jezdec Ducati lépe pochopil pneumatiky.

"Řekl mi toho spoustu a já mohl daleko lépe pochopit situaci. Trochu jsem se trápil. Pro něj to navíc nebylo snadné, protože byl doma u televize. Hodně mi pomohl," popisuje italský závodník, jak legendární Rossi přispěl k jeho nedělnímu vítězství.

Stoner pro změnu pomohl s trakcí: "Zkusil jsem chvíli počkat, než vezmu za plyn a bylo to o trochu lepší. Problémy jsem měl v posledních pěti nebo šesti kolech, kdy už zadní pneumatika neměla přilnavost. V závěru už jsem tedy jel svým vlastním stylem, protože jsem nebyl schopen zadní gumu využívat," byl Bagnaia vděčný také Australanovi.

Pro Bagnaiu se jednalo již o čtvrtý triumf v letošní sezoně. Tím se osamostatnil od Fabia Quartarara a Eney Bastianiniho a nyní má na kontě nejvíce vítězství ze všech. Mimo jiné i kvůli čtyřem odstoupením je ale celkově pouze třetí s devětačtyřicetibodovou ztrátou na vedoucího Quartarara.

Trápení favoritů

Zatímco Francesco Bagnaia v Silverstone triumfoval, pro první dva muže průběžného pořadí Fabia Quartarara a Aleixe Espargara nešlo o vydařený závod. Francouz se musel vypořádat s penalizací dlouhého kola, kterou dostal za incident právě s Espargarem při závodě v Assenu. Jezdec Aprilie zase bojoval s bolestí poté, co ošklivě upadl ve čtvrtém volném tréninku a zranil si chodidlo.

Podle Quartarara nebyla hlavní příčinou jeho nevýrazného výsledku penalizace, ale opotřebení pneumatik: "Myslel jsem, že ta penalizace pro mě bude daleko tvrdší. Nakonec to ale nebylo tak špatné. Se zadní pneumatikou to ale zkrátka nebylo dobré a nebyl jsem schopen jet v závěsu za jinými jezdci. Byla to noční můra. Když jedete jen za jednou motorkou, je to v pohodě, když jich ale je více, tak se zadní pneumatika příliš přehřívá a ztrácí výkonnost. Tím se to zhoršovalo a já musel jet úplně jinak než ostatní. I předjíždění pro nás bylo těžké," vysvětloval úřadující šampion svůj neúspěch.

Rovněž si sypal popel na hlavu za to, že místo tvrdé sady zadní pneumatiky použil střední: "S tvrdou pneumatikou by to bylo lepší. Po bitvě je ale každý generál. V tréninku jsme tvrdou směs nevyzkoušeli, což byla chyba. V těchto podmínkách se to totiž ukázalo jako hodně důležité," dodal.

Espargaro se nechtěl vymlouvat na bolest: "Samozřejmě, že jsem se na motorce nemohl pohybovat úplně bez omezení a pomáhat si tak při zatáčení. Po celý závod mě sice bolelo celé tělo, nebyla to ale zas tak velká bolest. Je škoda, že jsem nedokázal předjíždět a nebyl agresivní. Sice jsem nedojel daleko za vítězem, ale zkrátka jsem neměl tempo," uvedl Španěl.

Osmé, respektive deváté místo pro Quartarara s Espargarem znamená, že rozdíl mezi touto dvojicí v průběžném pořadí narostl o jeden bod. Quartararo nyní má na svého soka k dobru 22 bodů.

Zarcova zahozená příležitost

Ještě více než Fabio Quartararo zaplatil za nevhodně zvolené pneumatiky jeho krajan Johann Zarco. Jezdec stáje Pramac se do závodu kvalifikoval jako první a vedoucí pozici držel i po pěti kolech. Pak ale přišla nehoda.

"Vysoké teploty mě donutily k tomu, že jsem vpředu nakonec nazul střední pneumatiku. To byla dobrá pneumatika, protože Pecco (Francesco Bagnaia - pozn. red.) s ní vyhrál. Zdá se ale, že u mě byla důvodem, proč jsem havaroval. Tato guma má totiž vždy o něco menší přilnavost. Měl jsem ale velké obavy, že s měkkou sadou bych byl v závěru pomalý. Věděl jsem, že celkově mám dobrou rychlost. Střední směs znám, proto jsem se cítil sebejistě a v prvních kolech jsem na tom byl velmi dobře. V osmé zatáčce mě to ale překvapilo. Samozřejmě jsem zklamaný," hodnotil dvaatřicetiletý Francouz svůj závod, ze kterého později odstoupil.

Zarcovo odstoupení znamenalo, že ani při svém 96. startu v královské kubatuře nedosáhl na své premiérové vítězství. Jeho nejlepším výsledkem tak zůstává druhé místo. Tento výsledek se dvojnásobnému šampionovi Moto2 z let 2015 a 2016 podařilo v nejvyšší třídě zajet už desetkrát.

Foto: MotoGP

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.