Barni Spark Racing Team. Přesně v tomto působišti budeme během příští sezony MS superbiků vídat Álvara Bautistu. Dvojnásobný šampion tak zůstane na motocyklu Ducati i přes vyhazov z továrního týmu.
„Chtěl bych poděkovat týmu Barni za důvěru a zájem, který o mě projevili,“ říká Španěl, který v listopadu oslaví už 41. narozeniny a je tak nejstarším závodníkem v poli. „Už od doby, kdy jsem oznámil, že jsem pro rok 2026 volný, mě bez váhání kontaktovali a to pro mě znamená hodně. Jsem rád, že zůstanu součástí rodiny Ducati, se kterou už jsem dosáhl úspěchů. Věřím, že společně s Barni můžeme získat skvělé výsledky,“ dodává.
Jak už Bautista uvedl, jeho největší úspěchy v MS superbiků jsou spojeny právě se značkou Ducati. Za její tovární tým poprvé závodil v roce 2019, kdy se do superbiků přesunul po devíti sezonách v MotoGP. Tehdy se v šampionátu uvedl ve velkém stylu. Zvítězil v úvodních 11 závodech a zdálo se, že by na konci roku mohl utnout nadvládu tehdejšího suveréna Jonathana Rey. Ve druhé polovině sezony ale Bautista často boural a kvůli tomu skončil až druhý. Následoval přestup do Hondy, který Španělovi přinesl dva nevýrazné roky bez vítězství.
Od roku 2022 už ale bylo opět vše jinak. Bautista se vrátil k Ducati a v sezonách 2022 a 2023 vybojoval dva tituly. Ve druhém zmíněném roce dokonce triumfoval ve 27 z celkových 36 závodů, což je dodnes rekord. Právě tato dominance ale Bautistovi v dalších dvou sezonách uškodila. Od roku 2024 totiž vstoupilo v platnost pravidlo, že jezdec musí vážit se závodní výstrojí minimálně 80 kilogramů. Každý, kdo tento limit nesplňoval, dostal na motorku půlkilové závaží za každý kilogram. U Bautisty, který patří k nejlehčím v poli, se tato změna projevila citelně.
V sezoně 2024 Španělova dominance skončila. Porazil ho nejenom Toprak Razgatlioglu s BMW, který si dojel pro titul, ale také jeho týmový kolega Nicoló Bulega. Letos se Bautista trápí ještě více. Na žádné vítězství prozatím nedosáhl a v průběžném pořadí je až pátý.
Bautista chtěl původně pokračovat v továrním týmu. Ducati mu ale už v červnu dala najevo, že by se měl poohlédnout po jiném angažmá, když mu oznámila, že opci na jeho služby pro rok 2026 neuplatní. Nyní už je jasné, že ho v týmu nahradí mladší krajan Iker Lecuona, který přichází z Hondy.
„Chci dokázat, že stále mohu vyhrávat. Poslední dva roky nebyly snadné kvůli novým pravidlům, teď ale máme díky nové Panigale V4 a podpoře Ducati vše, co potřebujeme k tomu, abychom byli konkurenceschopní. Cílem je odemknout maximální potenciál a pak cílit ještě výše,“ dodává Bautista ke svému novému angažmá.
Tým Barni Spark Ducati patří v posledních letech k nejlepším satelitním týmům MS superbiků. Od roku 2023 je italská stáj vidět zejména díky Danilovi Petruccimu. Ten v jejích barvách získal 19 pódiových umístění a loni pro tým vybojoval dokonce tři výhry v italské Cremoně. Momentálně je v průběžném pořadí dokonce třetí – před Bautistou.
Stáj ovšem nevyhrávala v MS superbiků jenom s Danilem Petruccim. Při loňském prvním závodě v nizozemském Assenu vyrazil v jejích barvách všem dech Nicholas Spinelli. Ten tehdy zaskakoval za zraněného Petrucciho a v Nizozemsku triumfoval poté, co se mu vyplatil risk s nasazením přechodných pneumatik na osychající trať, přičemž zbytek pole obul suché.
Od letoška nasazuje Barni Spark dva motocykly Ducati. Druhý stroj sedlá nováček Yari Montella. Ital je v současnosti na 17. pozici průběžného pořadí a v týmu bude pokračovat i příští rok. Danilo Petrucci odchází do BMW, kde nahradí Topraka Razgatlioglua, který pro změnu míří k týmu Pramac do MotoGP.
Se sedačkou u týmu Barni Spark byl kromě Álvara Bautisty spojován i šestinásobný mistr světa superbiků Jonathan Rea, který se v posledních dvou letech trápil u Yamahy. Tato jednání ale údajně měla ztroskotat kvůli jazykové bariéře a osmatřicetiletý Brit se nakonec rozhodl ukončit kariéru.
Na závěr dodejme, že co do počtu vítězství je Álvaro Bautista třetím nejlepším jezdcem historie MS superbiků. Na kontě má 63 triumfů. Před ním jsou jenom Jonathan Rea (119) a Toprak Razgatlioglu (72).
Foto: Barni Spark Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.