Změna sestavy, rána od soupeře a nakonec body. RTR projects se na Sachsenringu zdatně vypořádalo s překážkami

Stáj RTR projects se musela při předposledním podniku ADAC GT4 Germany na Sachsenringu popasovat s řadou složitých výzev. Ukázala ovšem týmového ducha a své úsilí korunovala ve druhém závodě návratem na bodované pozice.

První komplikace přišla pro brněnský tým ještě předtím, než se vůbec začalo závodit. Matěj Pavlíček totiž musel z vážných osobních důvodů ze Sachsenringu odcestovat ještě před kvalifikací na první závod. Novým parťákem Josefa Knoppa se tak pro zbytek víkendu stal Reinhard Kofler. Rakušan, který má s vozy KTM na kontě už řadu zkušeností, původně s týmem na předposlední podnik odcestoval jako kouč. Záskok za Pavlíčka ale pro něj nebyl ničím jednoduchým.

"Informaci, že Matěje nahradím, jsem dostal asi hodinu a půl před začátkem kvalifikace. Bylo to opravdu na poslední chvíli. I když jsem s tímto autem závodil naposledy v roce 2020, tak ho dobře znám. Nebylo to pro mě sice nic nového, ale musel jsem naskočit rovnou do kvalifikace, aniž bych předtím něco odjel. To v tak vyrovnaném prostředí jako ADAC GT4 Germany není vůbec jednoduché," říká Kofler.

Do závodu se sice Kofler kvalifikoval jako dvacátý první, start závodu se mu ale povedl a brzy se probojoval na 15. místo. Naděje na zisk bodů ale ukončila kolize se soupeřem.

"Zezadu do nás velmi tvrdě narazilo jiné auto. Odnesli jsme to defektem pneumatiky a to nám zničilo závod. Oni za to sice později dostali penalizaci, to nám ale nebylo nic platné," mrzelo rakouského mazáka.

Zatímco sobotní závod měl pro RTR projects slibný začátek a špatný konec, v neděli to bylo přesně naopak. Josefu Knoppovi se sice nepodařil start a tým se tak pohyboval daleko za bodovanými pozicemi, poté ale usedl za volant Reinhard Kofler. Ten zahájil stíhací jízdu a v cíli z toho nakonec byly tři body za 13. příčku. Jednalo se o první bodovaný výsledek pro RTR projects od druhého závodu květnového podniku na Red Bull Ringu. Tam brali Pavlíček s Knoppem rovněž 13. pozici.

"Mám radost, že jsme se mohli posunout ze zadních pozic dopředu. Těší mě to za všechny kluky, kteří pracovali přes noc, aby po sobotní nehodě opravili auto. Jsem rád, že jsem jim to takto mohl vrátit. To platí i o Pepovi, který v sobotním závodě nemohl odjet ani jedno kolo. Odvedl dobrou práci," radoval se Kofler.

Rakušan rovněž složil poklonu týmu RTR projects: "Je to skvělý tým. Kdykoli mě budou potřebovat, ať už jako jezdce nebo jako kouče, tak jsou vítáni, rád jim pomůžu."

Majitel stáje Tomáš Miniberger Koflerovi pochvalná slova oplatil: "Byli jsme rádi, že mohl zaskočit. Ukázalo se, že byl správnou volbou. Reini měl daleko lepší zpětnou vazbu, díky čemuž jsme mohli lépe nastavit auto. Věřím, že kdyby druhý závod trval ještě o deset minut déle, tak by se dokázal dostat i na osmé místo. Zajížděl totiž časy, které by stačily na první trojici. Měli jsme velmi dobrou rychlost. Jsme rádi, že auto funguje. Jdeme dál, víme, kde jsou naše slabiny. Pokud jezdci budou dávat dobrou zpětnou vazbu, budeme mít i dobrou rychlost."

Miniberger rovněž věří, že Koflerovo vystoupení jeho stálým jezdcům pomůže: "Myslím si, že teď budou mít motivaci navíc k tomu, aby jeho výkon napodobili," dodává.

Letošní ročník seriálu ADAC GT4 Germany už má nyní před sebou jen jeden podnik. Uskuteční se o víkendu 21.-23. října a hostit ho bude Hockenheimring.

Foto: ADAC GT4 Germany, Gruppe C

 

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.