Peugeot Rallye Cup uzavřel už šestou sezonu. Nejlepší piloti převzali ceny a šeky s odměnou za své výkony.
Za účasti vedení Autoklubu České republiky a značky Peugeot, zástupců partnerů a médií, byla zhodnocena celá letošní sezona a poodhaleny plány do sedmého pokračování oblíbeného seriálu.
Úvodního slova se ujal ředitel značky Peugeot v České republice, Marco Venturini: „Máme za sebou další úspěšnou sezonu. V ní tentokrát jednoznačně dominovala špičková posádka Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát, ovšem i další jezdcipředváděli skvělé výkony. Například Filip Pindel z Polska, který s vozem 208 Rally4 odjel pět z celkového počtu šesti cupových soutěží, nebo Miroslav Číž, nejrychlejší jezdec s původní variantou dvěstěosmičky. Ten opět potvrdil, že tento vůz může i po desetiletí od uvedení stále konkurovat nejmodernějším rallyovým vozům. Závěrem bych chtěl poděkovat všem za účast a skvělou reprezentaci našeho cupu, pořadatelům za profesionální přípravu podniků a partnerům za velkou podporu. Na přípravě sedmého ročníku už pracujeme a těšíme se, až našim fanouškům představíme cupové novinky příštího roku.“
Jednoznačnými vítězi šestého pokračování Peugeot Rallye Cupu se stala dvojice T&T, neboli Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát. Startovali na pěti podnicích a pět vítězství v řadě jim s předstihem stačilo nejen na vítězství v cupu, ale také na první místo ve „dvoukolkách“.
„My jsme si letošní sezonu opravdu užili. Jeli jsme především pro zábavu, protože dvěstěosmička je opravdu rychlý a zábavný vůz. Ale pochopitelně jsme od začátku bojovali o vítězství v cupu i dvoukolkách. Třešničkou byly souboje s Honzou Dohnalem, i když naše vozy jsou neporovnatelné. Moc si vážím vřelého přivítání v cupu, jsem rád, že jsme byli jeho součástí a děkujeme za pozvání do téhle party. Byl to skvělý rok v příjemném a přátelském prostředí,“ zhodnotil sezonu úspěšný pilot Tarabus.
„S Mírou naprosto souhlasím. Jezdíme spolu už mnoho let a tohle byla parádní sezona. Všechno vycházelo skvěle, pochopitelně jsme měli i pár velkých momentů a musím říci, že jsme se několikrát dostali až na samotný limit auta. Ale o tom to vlastně je. Myslím si, že jsme zajížděli velmi slušně i v absolutním pořadí a ukázali, jak rychlá dokáže nová dvěstěosmička být,“ doplnil jeho navigátor Trunkát.
Druhou pozici v konečném pořadí obsadila sympatická polská posádka Filip Pindel – Krzysztof Pietruszka s Peugeotem 208 Rally4 v nepřehlédnutelném designu.
„Jsme opravdu šťastní, že jsme mohli startovat v České republice a Peugeot Rallye Cupu. Druhé místo je pro nás skvělou odměnou. Vaše rallye jsou velmi specifické, náročné a každá je úplně jiná. Navíc čeští piloti jsou velmi rychlí. Pro nás to byla obrovská zkušenost a parádní zážitek. Doufám, že se na českých tratích opět potkáme i v další sezoně. To se ale teprve uvidí. Děkujeme za podporu všem partnerům a fanouškům, atmosféra českých soutěží je fantastická,“ prohlásil polský jezdec.
Do poslední chvíle bojoval o druhé místo celkově mladoboleslavský Miroslav Číž. S první generací „dvěstěosmičky“ v provedení R2 zajížděl vždy velmi rychlé časy. Na polského mladíka ztratil nakonec pouhých 3,5 bodu a skončil třetí.
„V Pačejově jsme se snažili přeskočit bodově Filipa Pindela, protože závěrečný podnik vynechal. Tlačil jsem ale moc a po lehčím vyjetí z trati nám spadl řemen z vodní pumpy a museli jsme vzdát. Nicméně prvotní zklamání pominulo a celkově považuji letošní sezonu za vydařenou. Děkuji všem partnerům, a hlavně tátovi za velkou podporu,“ sdělil Číž.
Vyhlášení vítězů si nenechali ujít ani zástupci generálního partnera,společnosti Gefco ČR, která letos provázela Peugeot Rally Cup už třetím rokem. „Jsme hrdí, že společnost Gefco mohla být partnerem Peugeot Rallye Cupu i v letošní sezoně. Je skvělé vidět, jak úspěšným projektem se tento podnik stal a moc nás těší, že jsme jeho součástí,“ řekl Miloš Mrázek, obchodní ředitel společnosti Gefco ČR.
Slavnostní vyhlášení vítězů definitivně ukončilo šesté pokračování Peugeot Rallye Cupu. Už nyní probíhají přípravy na další ročník tohoto seriálu.
Foto: Peugeot Rallye Cup
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.