Martin se chce znovu dostat do finále, Vojtěch věří, že se mu konečně vyhnou technické problémy a probije se až na stupně vítězů. Taková je nálada u bratrů Vaculíkových před třetím letošním podnikem autokrosařského mistrovství republiky v Nové Pace.
„Do Nové Paky se nesmírně těším. Poprvé tu totiž pojedu s Volvem. Jsem zvědavý, o kolik rychlejší tu se SuperBuggy budu a jak se mi na této trati povede,“ říká Martin před víkendem v legendární Štikovské rokli, která kromě českého mistráku hostí pravidelně i evropský šampionát.
Letošní rok je pro Martin Vaculíka v elitní SuperBuggy premiérovým kompletním. Bývalý vicemistr republiky v Buggy1600 vstoupil do sezony 2025 nadějně. V obou z předchozích závodů se totiž dostal do finále – z maďarského Nyirádu odvážel šesté místo, z Humpolce sedmé. Pozice číslo sedm mu patří také v průběžném pořadí šampionátu. Vít Nosálek a Luděk Dubravský ovšem mají k dobru jenom jediný bod.
Legendární Štikovská rokle měří 930 metrů. U závodníků je oblíbená především díky svému převýšení. „Výkon motoru tu bude opravdu potřeba,“ zdůrazňuje Martin.
Podobně jako Martin nahlíží na závodiště v Nové Pace také jeho brácha. „Je to unikátní trať. Nejenom z pohledu českého kalendáře, ale také toho evropského. Má velké převýšení a její profil je skvělý,“ říká Vojtěch Vaculík. Účastník třídy Buggy1600 se těší zejména na některé pasáže. „Zajímavá je zatáčka u studánek, která je obráceně klopená. Nahoře je velký vracák a potom sjezd z kopce pod mostem. Jeho sklon je opravdu až extrémní,“ popisuje.
V kategorii Buggy1600 letos Vojta závodí poprvé. Sestoupil do ní z královské SuperBuggy poté, co si prohodil závodní stroje s bratrem Martinem. V úvodních dvou závodech se prezentoval slušným tempem, v Nyirádu i Humpolci ho ale brzdily technické potíže. Maďarské finále nakonec nedokončil poté, co si ulomil kolo o stojící vůz. Na Vysočině směřoval za bronzovým výsledkem, tři zatáčky před cílem ale odstoupil kvůli problémům s motorem.
Podle bývalého vicemistra SuperBuggy bude ve Štikovské rokli hrát klíčovou roli stav trati. „Doufám, že bude pěkně nachystaná. V Nové Pace je to důležitější než kdekoli jinde, jinak je to boj o přežití. Věřím, že si organizátor dal přes zimu práci a že to budou krásné závody,“ uzavírá.
Ačkoli nebyl pro Vojtěcha Vaculíka šťastný ani jeden z předchozích letošních závodů, v šampionátu se stále drží blízko pódiových pozic. Patří mu šesté místo. Martin Fodor s Raphaëlem Müllnerem, kteří se dělí o čtvrtou pozici, mají jenom o jeden bod více.
Víkendový program startuje v sobotu měřenými tréninky – první se pojede od 8:45, druhý od 11:15. Od 13:45 absolvují SuperBuggy i Buggy1600 první kolo rozjížděk. Neděle začne druhými rozjížďkami (8:00), následovat bude třetí kolo rozjížděk (10:00) a od 13:15 již bude Nová Paka patřit semifinálovým a finálovým jízdám.
Foto: 3RCZ.com
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.