Z pole position až k infarktovému finiši: „Penalizace nás stála vítězství,“ litoval Rossi po Imole

Přestože si posádka Valentina Rossiho připsala při druhém podniku WEC v Imole pole position a celý víkend patřila mezi nejrychlejší v kategorii LMGT3, vítězství jí na nakonec uniklo o pouhých 0,316 sekundy. I přesto byl jejich výkon jedním z nejpůsobivějších momentů druhého kola letošní sezony.

Sobotní kvalifikace proběhla ve znamení dominance belgického týmu – Kelvin van der Linde zaznamenal nejrychlejší čas, čímž WRT zajistil první pole position vozu BMW v nové éře LMGT3 ve WEC. Start závodu proběhl podle očekávání – van der Linde si udržel vedení a předal vůz v dobré pozici dalším členům posádky, Valentinovi Rossimu a Ahmadu al-Hárthímu.

Zhruba ve druhé třetině závodu se vůz #46 zapletl do incidentu s jedním z prototypů LMP2 při předjíždění v sektoru Acque Minerali. Kontakt vedl k menšímu poškození a následné ztrátě času v boxech. Navíc, Valentino Rossi, který byl v tu chvíli za volantem, později čelil dalšímu problému – v další fázi závodu se dostal do kolize s vozem #21 Ferrari, řízeným Simonem Mannem. Tento incident, při němž Rossi nezachoval dostatečný odstup při předjíždění, vedl k penalizaci průjezdu boxy, která týmu WRT vzala další čas.

Tým tak ztratil nejen svou pozici, ale i cenné sekundy vůči vedoucímu vozu Porsche s číslem 92. V tu chvíli se zdálo, že šance na vítězství vyhasly – vůz klesl mimo pódium a čelil silné konkurenci.

Inženýrský tým WRT rychle přepracoval strategii: optimalizoval načasování pitstopů, vsadil na kratší stinty s maximálním využitím čerstvých pneumatik a zejména – spolehl se na rychlost a agresivitu van der Lindeho v závěru.

Poslední stint tak přinesl mimořádně napínavý duel mezi BMW a vedoucím Porsche. Van der Linde kroužil konzistentně rychlá kola, často až o 3–5 desetin rychleji než Lietz v Manthey EMA, přesto nebyl schopen najít čistou příležitost k předjetí.

Finální rozdíl 0,316 sekundy v cíli představuje dosud nejtěsnější finiš v historii třídy LMGT3 ve WEC. Pro WRT to znamená nejen cenné body, ale i silný důkaz o rychlosti a odolnosti jejich nové sestavy.

Pro Valentina Rossiho šlo zároveň o první pódiové umístění ve WEC - na domácí půdě italského okruhu, navíc po výkonu, kdy obstál v těžkých podmínkách provozu a tlaku v závěrečných kolech.

„Mám smíšené pocity, protože pódium je dobrý výsledek, ale mohli jsme vyhrát,“ řekl Valentino Rossi. „Je to velmi nešťastné, protože tým odvedl fantastickou práci, auto bylo velmi rychlé a dobře jsme naložili s pneumatikami.“

„Ahmad a Kelvin v závěru jeli skvěle. Kelvin bojoval až do konce a přivezl domů pódium. Bohužel jsem udělal chybu a při pokusu o předjíždění jsem trefil Ferrari přede mnou. Následná penalizace nás stála vítězství. To mě mrzí,“ dodává Rossi.

 

Foto: Julien Kroehl

Autor

Tereza Chvílíčková