WEC Fuji BoP: Alpine se vrací na vrchol, Porsche a BMW s menšími úpravami

Tento víkend se FIA World Endurance Championship přesune na Fuji International Speedway, kde se odehraje předposlední závod sezóny 2025. Pro francouzský tým Alpine znamená tento závod možnost potvrdit svou konkurenceschopnost díky úpravám v rámci Hypercar Balance of Performance (BoP).

Před předposledním závodem sezóny FIA World Endurance Championship 2025 na Fuji International Speedway zveřejnila FIA upravený Hypercar Balance of Performance (BoP), který opět přináší drobné, ale klíčové změny mezi favority.

Nejvýraznější posun zaznamenal Alpine A424 LMDh, který dostal navýšení základního výkonu o 6 kW (8 koní) a menší penalizaci při rychlostech nad 250 km/h. Tým tak vstupuje do závodu se zvýšenou šancí na konkurenceschopný výsledek.

Další týmy získaly spíše symbolické korekce. Porsche 963 a BMW M Hybrid V8 LMDh si připsaly po 2 kW navíc, zatímco Cadillac V-Series.R a Toyota GR010 HYBRID dostaly po 1 kW. Peugeot 9x8 zůstává na minimální hmotnosti 1030 kg a maximálním výkonu 520 kW, avšak jeho penalizace výkonu byla zmírněna z -7,3 % na -4,8 %.

Minimální hmotnosti všech vozů zůstávají prakticky beze změn, což odráží i skutečnost, že poslední závod v Austinu probíhal převážně za mokra a výsledky tak nebyly zcela reprezentativní. Úpravy se promítly také do maximálních hodnot energie pro jednotlivé úseky závodů, aby odpovídaly aktuálním výkonům motorů.

Cílem BoP je udržet vyrovnanou konkurenci a zajistit napínavé souboje na trati, kde rozhoduje nejen rychlost, ale i taktika, strategie a schopnost týmů reagovat na měnící se podmínky. Fuji slibuje napínavý závod plný předjíždění a dramatických momentů, které definují vytrvalostní šampionát.

 

Foto: Toyota Gazoo Racing 

Autor

Tereza Chvílíčková

Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.