Celková desítka, stříbro v kategorii. Verstappenův tým vstoupil do světa vytrvalostních závodů

Nová výzva, noví jezdci, nové barvy. Tým Verstappen.com Racing se poprvé postavil na start GT World Challenge Europe – a rozhodně nezůstal bez povšimnutí. V náročné šestihodinovce na Paul Ricard předvedl konkurenceschopné tempo a dosáhl na celkové 9. místo. K tomu zaznamenal druhou příčku v kategorii.

V letošním roce se Verstappen.com rozhodl vstoupit do nabitého vytrvalostního seriálu GT World Challenge Europe. Do pěti vytrvalostních závodů tým nasazuje trojici jezdců: Thierryho Vermeulena, Chrise Lulhama a talentovaného 24letého Harryho Kinga, známého z Porsche Supercupu. Tito tři budou sdílet vůz Aston Martin Vantage GT3 Evo, který bude provozován ve spolupráci s týmem 2 Seas Motorsport.

Do francouzské šestihodinovky tým vstupoval ze dvanáctého místa. Jako první usedl za volant Vermeulen a položil základ solidnímu umístění. „První kola byla velkou lekcí, abychom se seznámili s vozem v závodním prostředí a zároveň s ostatními vozy okolo nás. Ale myslím si, že jsme si vedli dobře. V prvních dvou stintech jsme se vyhnuli problémům. Měli jsme dobré tempo, zejména vzhledem k tomu, že jsme měli obtížný začátek víkendu spojený s technickými problémy,“ uzavřel své hodnocení.

Po Vermeulenovi usedl za volant Chris Lulham, který na Paul Ricard absolvoval svůj debut ve skutečném závodním voze poté, co postoupil z Redline, simracingového týmu. A jaké největší rozdíly vnímá mezi skutečnými a virtuálními závody? „Řekl bych, že řízení provozu, brutalita závodu a různé proměnné, na které nejste zvyklí, jako je sbírání pneumatik a prach,“ říká. „To vše má významný vliv na vyvážení vozu, na pocit, který pod sebou máte. Pro mě je to místo, kde jsem se nejvíce naučil a kde jsem pravděpodobně ztratil nejvíce času,“ přiznává.

Poslední dva stinty jel Harry King. Právě loňský vicemistr Porsche Supercupu rozhodl o konečném výsledku týmu. „Naskočil jsem do auta na dvojitý stint, který trval dvě hodiny. Auto jsem převzal na 15. místě a byli jsme asi čtvrtí v naší třídě, takže jsem věděl, že máme co dělat,“ říká Brit. A jeho mise byla úspěšná. „Podařilo se mi probojovat se polem, po celou dobu jsem byl velmi namotivovaný,“ dodává.

Klíčová byla závěrečná čtvrthodina. „V závěrečných patnácti minutách závodu jsme právě vybojovali druhé místo. Většinou šlo jen o to zůstat soustředěný a odlepit se od cíle. Samozřejmě je velmi snadné se uvolnit, jakmile se vám podaří někoho předjet,“ popisuje závěrečná kola. Přesto nebyl zcela spokojen. „Mou ambicí bylo mířit ještě výš a jít si pro vítězství. K tomu nám chybělo málo, ale když to vezmu kolem a kolem, myslím, že tento víkend byl opravdu silným výkonem všech,“ dodává.

Tým Verstappen.com Racing vznikl v první polovině roku 2022 z iniciativy Maxe Verstappena, čtyřnásobného mistra světa Formule 1, ve spolupráci se společností Red Bull. Projekt vzešel z Maxovy touhy propojit různé formy motorsportu pod jednu značku a vytvořit platformu, která bude podporovat jak reálné závodníky, tak i talenty ze světa simulátorového závodění.

Jednou z kategorií, ve které tým působí, je i rallye. Maxův otec Jos Verstappen nastupuje s vozem Škoda Fabia RS Rally2 v evropském šampionátu, ale také v belgickém mistrovství. belgický a evropský rallyeový šampionát. Hlavní ambice týmu se však zaměřují především na GT šampionáty.

V roce 2023 tým ve spolupráci s Emil Frey Racing nasadil závodníka Thierryho Vermeulena do prestižního šampionátu DTM. Nizozemský jezdec zde ve své debutové sezóně obsadil 16. místo, zatímco v následující sezóně si o jednu příčku polepšil a zakončil ji na 15. místě.

Další závodní víkend GT World Challenge Europe na tým čeká první víkend v květnu na britském okruhu Brands Hatch, kde budou chtít na povedený úvod navázat. Ambicí týmu je nejen sbírat cenné body, ale také dlouhodobě upevnit svou pozici mezi špičkou vytrvalostních GT týmů.

 

Foto: GT World Challenge

Fotogalerie

Autor

Tereza Chvílíčková