U organizátora závodu Supermoto Tomáše Ševčíka panuje s letošním ročníkem velká spokojenost. V porovnání s loňskem cítí posun dopředu a těší ho mimo jiné i vyšší zájem médií. To vše a mnoho dalšího prozradil v našem rozhovoru.
Supermoto má za sebou druhý ročník, který se konal v Moravském Krumlově. Jaké jsou tvé první dojmy?
Dobré. Počasí nám přálo, nikdo se nezranil. Ani jednou nemusela vyjíždět záchranná služba, což je super. Spokojeni byli i jezdci. Někteří se letos zúčastnili nově, a to jak Češi, tak zahraniční závodníci. Jsme spokojení.
Loni se závod konal v Moravském Krumlově vůbec poprvé. Tehdy jsi sám přiznal, že jste se pořád trochu učili. Řekl bys tedy, že letošní ročník jste z pohledu organizace zvládli lépe?
Myslím si, že ano. Nejenom závod jako takový, ale třeba také chystání trati. Bylo to daleko jednodušší. Kluci už věděli, co a jak. Všichni makali na sto procent, ani jsem nemusel nic říkat a vše fungovalo. Byl jsem až překvapen. Závod poté také běžel bez problému. Zabezpečení také bylo dobré. Trať jsme navíc uklidili daleko rychleji než loni. Nyní už je město čisté a není tam ani jeden balík. Určitě jsme se posunuli dopředu.
Konkrétní čísla asi ještě neznáš, řekl bys ale i přesto, že divácká účast byla vyšší než loni?
Čísla ještě nemám, ale v sobotu se mi zdálo, že přišlo více lidí. Troufnu si říct, že přišlo více lidí. Také jsme cítili daleko větší zájem médií, nejen českých, ale i z Německa, Polska nebo Rakouska. To je podle mě zajímavé. Uvidíme, co to přinese v dalších letech.
Jak už to tak bývá všude, v Moravském Krumlově najdeme příznivce podniku Supermoto, ale také jeho odpůrce. Řekl bys ale i přesto, že má tato akce po letošku v Krumlově méně odpůrců?
Nevím. Co ale vím, tak jsme byli pochváleni za úklid. Během víkendu jsme museli řešit problém, kdy divák stál v zakázané zóně. Šlapal po záhonu a proto jsme ho museli poprosit, aby šel pryč. Jeden pán si proto stěžoval, že byl vyhozen. Vesměs je to ale tak, že lidé chodí, děkují, chválí závody jako takové i nás za přípravu a úklid.
Když se na to nyní nepodíváš jako organizátor, ale jako divák, jak se ti líbily letošní závody? Zatímco v S1 opět vyhrál Rudi Bauer po těsném souboji s Erikem Provazníkem, v S2 byl nejlepší Vlastimil Grygařík a ve čtyřkolkách Rolandas Vaivada…
Moc se mi to líbilo. Právě proto, že se nám líbí, tyto závody pořádáme. Rudi s Erikem ukazují, že to umí. Dokážou předvést krásné a dlouhé drifty, umí skočit terén, který byl postaven. Hezky se na to kouká. Třída S1 je podle mě na dobré jezdecké úrovni. V S2 také kluci hezky bojují. Čtyřkolky letos zase měly vyšší účast, zúčastnili se Lotyši, Rakušané, Poláci i Slováci. I čtyřkolky se tedy hodně zrychlily. Byly to podle mě hezké závody.
Ve čtyřkolkách hezky bojoval i brácha (Petr Ševčík – pozn. red.). Před závodem nechal upravit terén, paradoxně se mu ho ale nepodařilo skočit a dvakrát šel přes řídítka. Zkrátka to byla zajímavá podívaná. I Lamborghini byla super. Kluci to mají v ruce a umí to.
Byl například nějaký jezdec, který tě příjemně překvapil? Například takový Petr Ludvík vyhrál poslední rozjížďku S1 a překvapivě porazil i Erika Provazníka s Rudim Bauerem…
Peťa je profík, který jezdí na naše závody dlouhodobě. Jsme za to vděční. Jel hezky a to, že je porazil, bylo super. Tak trochu to zpestřilo víkend.
Letošní ročník nebyl jenom o rychlých kolech. V sobotu se uskutečnily na cílové rovince mezi balíky slámy boxerské zápasy. Jak lidé tuto kombinaci motorsportu a bojových sportů hodnotili?
My už jsme si to vyzkoušeli v minulosti v Hrušovanech. Tam byly ohlasy dobré a tady to bylo stejné. Zápasy měly úroveň. Ještě úplně nebyl čas to vyhodnocovat, ale podle prvních ohlasů to bylo pozitivní. Myslím si, že motorsport a bojové sporty jsou kombinací, která jde dohromady.
Zdá se, že Supermoto skončilo v letošním roce úspěchem a jak jsi sám řekl, byl o tento závod větší zájem i v médiích. Obdrželi jste tedy například i nějaké reakce z Hrušovan nad Jevišovkou, kde se závod konal předtím? Nebo zůstává vše stejné a představitelé města stále nejeví o závod zájem?
Obyvatelé Hrušovan podle mě o to zájem mají. Ptají se mě, kdy to tam zase uděláme. Radnice je ale kapitola sama pro sebe. Nepodporují v podstatě vůbec nic a tím to pro mě asi končí. Pokud tedy budeme mít příležitost opět závodit v Moravském Krumlově, tak budeme raději závodit tady než v Hrušovanech.
Situace tedy zůstává stejná…
Přesně tak.
Například takový Erik Provazník před začátkem víkendu uvedl, že nejlepším scénářem by pro něj bylo, kdyby se každý rok závodilo jak v Moravském Krumlově, tak v Hrušovanech nad Jevišovkou. Respektuji, co jsi mi řekl, ale zeptám se čistě teoreticky – pokud by se v Hrušovanech něco změnilo, bylo by pro vás zvládnutelné uspořádat za rok dva takové závody?
Ne. Něco takového vůbec nechceme. My tento závod pořádáme v podstatě při práci a to nasazení je vysoké. Nejsme schopni pořádat dva závody ročně.
Letošní ročník sice skončil teprve před pár dny, přesto se ale zeptám, jestli už teď nemáš nějaké nápady na změny a novinky pro další ročníky?
Vždy to děláme tak, že se v týdnu potkáme a řekneme si, co bylo dobře, špatně a tak dále. Já si to poté napíšu a pak se to snažíme změnit, aby se to v dalším ročníku opět posunulo dále a vyhnuli jsme se chybám, které jsme udělali.
Foto: Supermoto
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.