Martin Kadlečík opanoval první závod, Adam Kout byl nejlepší v tom druhém a udržel si tak vedení v šampionátu. Druhý letošní podnik TCR Eastern Europe na Salzburgringu měl jenom české vítěze.
Do první jízdy ovšem vstupoval v nejvýhodnější pozici někdo jiný. V kvalifikaci zazářil Giacomo Ghermandi. Ital startující s vozem Honda Civic navazoval na svou rychlost z dubnového Red Bull Ringu a s časem 1:24,931 si zajistil pole position. Za něj se postavili Martin Kadlečík a vedoucí jezdec šampionátu Adam Kout.
Rozhodující moment sobotního závodu přišel hned na začátku. Ghermandimu se nepovedlo dobře odstartovat a dostal se před něj nejenom Martin Kadlečík, ale také Adam Kout. Závodníka stáje Aditis už poté o první místo nikdo nepřipravil. Postupně navyšoval svůj náskok na Adama Kouta a z míry ho poté nevyvedl ani výjezd zpomalovacího vozu, který byl do akce povolán poté, co se roztočil Petr Čížek a skončil v kačírku. Restart si Kadlečík pohlídal a poté už si dojel pro své první vítězství v šampionátu.
„Start do závodu se mi povedl úplně perfektně, takže jsem hned přeskočil Ghermandiho a v podstatě jsem si zbytek závodu kontroloval,“ uvedl Kadlečík v cíli. „Musel jsem si pohlídat i restart. Kluci za mnou ale potom bojovali, takže více méně jsem si jel to svoje a snažil jsem se šetřit auto do druhého závodu,“ popisuje.
Bitva o druhé místo ve zbytku závodu tak přímočará nebyla. Giacomo Ghermandi se totiž chtěl po nepovedeném startu dostat zpět dopředu a vyvíjel tlak na Adama Kouta. Jejich souboj vyvrcholil kontaktem, při kterém došlo na Koutově Hyundai k poškození zadního nárazníku. Český jezdec se sice ještě chvíli držel, pak se ale propadl nejenom za Ghermandiho, ale také za Bartosze Groszka.
Groszek nakonec zdolal i Ghermandiho a do cíle dorazil jako druhý. Ghermandi sice projel cílem na třetí příčce, za incident s Koutem ale později obdržel desetisekundový trest, který ho srazil až na šesté místo. Stupně vítězů tak po něm zdědil lotyšský jezdec Ivars Vallers. Adam Kout nakonec dopadl nejhůře ze všech jmenovaných. Pět minut před cílem totiž musel do boxů kvůli defektu levé přední pneumatiky a nakonec skončil osmý.
„Přišel kontakt od jednoho ze soupeřů a ten mi poškodil zadní část vozu. Ztratil jsem trochu rychlosti a pak ještě bohužel přišel defekt. To mi dost poškodilo auto, takže kluci měli v noci spoustu práce, aby to dali dohromady,“ řekl český závodník ke své sobotní mizérii.
Smůla z prvního závodu se ale v neděli proměnila u Kouta ve štěstí. Na startovním roštu totiž došlo k otočení nejlepší osmičky ze soboty. Jezdec stáje Janík Motorsport tím pádem startoval z pole position a nabídnutou příležitost proměnil – pro vítězství si dojel stylem start-cíl.
„Jsem strašně šťastný, že se nám to povedlo,“ radoval se Kout, pro kterého se jednalo o druhý triumf v sezoně. O první místo se ale musel strachovat ještě v samotném závěru. Když byl totiž pět minut před koncem závod restartován po fázi zpomalovacího vozu, pokoušel se mu první místo vzít Martin Kadlečík. I tento tlak ale Kout dokázal ustát. „Safety car mi trochu přidal starosti. Restart jsem ale zvládl a udržel jsem to až do cíle,“ dodává.
Sobotní vítěz Martin Kadlečík se nakonec musel spokojit se třetí pozicí. Jeho nevydařeného útoku na Adama Kouta totiž využil Bartosz Groszek, který se díky tomu posunul na druhou příčku.
„Bohužel se mi úplně nepovedl předjížděcí manévr na první místo Adama Kouta. Dostal jsem se na špinavou stopu a pak se přede mě dostal i Bartek. Potom už jsem neměl možnost útočit,“ mrzelo Kadlečíka.
Jezdci stáje Aditis se na stupně vítězů probíjeli ze sedmého, respektive osmého místa na startu. Než se jim to podařilo, přetahovali se o druhé místo Jiří Zbožínek a Giacomo Ghermandi. Pro ty ale nakonec závod nedopadl podle představ. Ghermandi později neustál na druhém místě tlak Kadlečíka a havaroval v desáté zatáčce, čímž se postaral o jediný zmíněný výjezd zpomalovacího vozu. Zbožínkovi se během závodu uvolnila kapota a musel do boxů. Kvůli tomu obsadil až sedmou příčku.
Salzburgring byl o víkendu svědkem jednoho zajímavého návratu do startovního pole TCR Eastern Europe. S vozem Cupra Leon Competición stáje EXPRES AUTO nastoupil vicemistr z roku 2022 Petr Semerád. Na konto si připsal páté, respektive osmé místo.
Třetí letošní podnik TCR Eastern Europe se uskuteční od 25. do 27. července v Mostě. Jako lídr průběžného pořadí do víkendu vstoupí Adam Kout, který má pětibodový náskok před Martinem Kadlečíkem. Třetí Bartosz Groszek ztrácí 11 bodů.
Foto: TCR Eastern Europe/Petr Frýba
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.