Letní část sezóny TCR Eastern Europe přivádí závodní peloton do srdce českého motorsportu — na autodrom v Mostě. Po třech náročných závodních víkendech na rakouských okruzích Red Bull Ring a Salzburgring se boj o titul opět soustředí na domácí půdu, kde se české hvězdy chystají potvrdit své ambice.
Vedoucí pozici v průběžném pořadí pevně drží Adam Kout, který je letos jezdcem týmu Hyundai Janík Motorsport a před startem sezóny byl považován za jednoho z hlavních favoritů. Koutova konzistence a rychlost mu zatím přinášejí skvělé výsledky, ale českou vlajku v čele šampionátu bude chtít hájit i jeho rival Martin Kadlečík. Ten do Mostu přijíždí s nabitým sebevědomím po úspěšném rakouském víkendu, kde si připsal několik pódiových umístění včetně vítězství, a teď je od Kouta vzdálený pouhých pět bodů.
Napětí v šampionátu podtrhuje i blízký pronásledovatel Kadlečíka, Polák Bartosz Groszek z týmu Aditis Racing, který se rozhodně nechce nechat vzdálit a usiluje o své místo na pódiu. Tato trojice tak tvoří nebezpečný a atraktivní front-runner, který může ovlivnit nejen rozložení sil v závodech, ale i celkový vývoj šampionátu.
Přestože jsou čeští jezdci v aktuálním pořadí v čele, šampionát nabízí i další výrazné postavy, které v Mostě chtějí zamíchat kartami. Mezi nimi je italský jezdec Giacomo Ghermandi, který svou Hondou Civic FL5 TCR dokázal zazářit na Red Bull Ringu, kde dosáhl svého prvního vítězství v této sezóně. Ghermandi přináší do závodů nejen rychlost, ale také temperament a odvahu, která obohacuje atmosféru na trati.
Napětí zvyšuje fakt, že průběžně čtvrtý Ghermandi je těsně následován skupinou jezdců, včetně Lotyše Ivarse Vallerse či zkušeného Chorvata Žarka Knega, přičemž rozdíl mezi nimi činí pouhých jedenáct bodů. Navíc se do hry vkládá i další český závodník Jiří Zbožínek, jenž se také drží v těsném závěsu. Jakékoliv zaváhání favoritů by mohlo znamenat zvrat a novou příležitost pro boj o postupné pozice.
Zajímavostí tohoto šampionátu jsou také nedělní závody, kde díky obrácenému startovnímu pořadí vznikají nečekané situace a diváky čekají opravdu dramatické souboje. V tomto kontextu je třeba zmínit i Petra Čížka z Expres Auto Racing, který se i přes smůlu v minulém závodě drží v první desítce průběžného pořadí a na domácí trati v Mostě je tradičně silným hráčem. Čížek navíc nebude sám — po delší pauze se za volant vrací jeho týmový kolega Vít Smejkal, který je připraven udělat maximum pro domácí úspěch.
Do českého a slovenského víkendu zapadne i slovenská dvojice Radoslav Obrtal s Peterem Szilagym, kteří se na okruhu v Mostě budou střídat za volantem vozu Cupra Leon Competición TCR. Jejich účast přidává do šampionátu další zajímavý prvek, který může ovlivnit průběh závodního víkendu.
Sezóna TCR Eastern Europe v Mostě tak slibuje napínavý souboj, kde se domácí závodníci budou snažit potvrdit své kvality před domácím publikem a zároveň upevnit pozice v průběžném hodnocení. Každý bod může mít klíčový význam, a proto se můžeme těšit na ostré boje, dramatické předjíždění a nezapomenutelnou podívanou.
Foto: TCR Eastern Europe
Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.