Místo Moto2 Lamborghini Huracán. Filip Salač testuje u Jiřího Mičánka

180 testovacích kilometrů za volantem Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO2 má za sebou jediný český pilot mistrovství světa silničních motocyklů Filip Salač. Ani ne před týdnem mu tleskaly desítky tisíc lidí po úspěšném návratu MotoGP do Brna, nyní poprvé vyzkoušel automobilové závodění v týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra.

„S Filipem jsme se domlouvali už dobře dva roky, že by si chtěl závodění v autě vyzkoušet. Teď konečně se naše kalendáře potkaly spolu s testovacím dnem v Mostě,“ říká Jiří Mičánek, manažer týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra a zároveň Salačův „instruktor“.

Pro Filipa Salače to byla první zkušenost s ostrým závodním autem. Po čtyřech kolech na sedadle spolujezdce se hned posadil za volant. „Je neskutečné, jak to auto jede, jak je lehké a dělá to, co člověk chce,“ popisoval Salač po prvním absolvovaném stintu.

Česká motocyklová jednička nakonec na trati strávila většinu dne. „Od začátku jsme měli jasno, že nechceme žádné exhibiční svezení, ale reálný test, jako by se Filip připravoval na závod. S týmem v plné sestavě i s inženýry,“ zdůrazňuje Jiří Mičánek.

A žádné kompromisy nebyly ani v nastavení auta. „To auto, ve kterém Filip seděl, je to stejné, se kterým jsme o víkendu skončili třetí v GT2 European Series. Pro Filipa jako závodníka by nemělo smysl něco zásadně měnit. Bylo jasné, že bude mít závodní návyky a to se potvrdilo. Od začátku bylo vidět, že přesně ví, co dělat. To, co normálně musíme učit závodníky od začátku, tady nebylo potřeba,“ potvrzuje Mičánek.

Do karet Salačovi hrálo i to, že premiéru za volantem Huracánu si odbyl v Mostě, který dobře zná. „Stopa je tady hodně podobné té motorkové, jak je trať úzká a napojená na sebe. Takže mi to dalo jen trochu práce. Na druhou stranu je pro mě těžké pracovat s tou váhou, fyzika je oproti motorce samozřejmě úplně jiná. A naopak v autě mám mnohem víc času přemýšlet nad stopou i brzdnými body. Na motorce má člověk toho času míň,“ hodnotí.

Právě brzdy byly pro aktuálně dvanáctého nejrychlejšího pilota Moto2 na světě největší překvapení. „My na motorce brzdíme přední brzdou 12 barů, tady se na rovince mačká 120 barů, desetinásobek. To auto zpomaluje neskutečně. „Bylo vidět, že to má Filip neuvěřitelně v oku a brzdí precizně. Z mého pohledu na sedadle spolujezdce občas až moc precizně. Dovedl bych si představit, že to bude o něco dřív,“ směje se Jiří Mičánek, který první stinty absolvoval vedle Salače.

Na první testy by Salač s Jiřím Mičánkem chtěli navázat další spoluprací. „Filip by se svými zkušenostmi a závodními návyky mohl bez problémů být konkurenceschopný v mistrovství ČR. Určitě je ve hře, že by se v barvách našeho týmu v budoucnu na startu závodu objevil. Nebylo by to ojedinělé. S Huracánem v Lamborghini Super Trofeo startoval společně s námi Dani Pedrosa. A Valentino Rossi v neděli zvítězil v GT World Challenge Europe v Misanu, kde jsme dojeli třetí v GT2 European Series,“ nastínil Jiří Mičánek s tím, že klíčové bude skloubit časové možnosti jezdce motocyklového mistrovství světa a týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra.

Autor

Redakce

Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.