Peugeot promíchal posádky, nová evoluce hyperauta je zatím ukryta pod rouškou tajemství

Peugeot zamíchal před druhou sezonou ve FIA WEC posádkami speciálu 9X8.

Po významných změnách v týmu byl Stoffel Vandoorne povýšen z pozice rezervního jezdce na plný úvazek a nahradil Gustava Menezese. Proto budou mít posádky francouzského týmu jiné složení.

Belgičan Vandoorne spojí své síly s Loicem Duvalem a Paulem di Restou ve voze #94. Di Resta přechází z vozu #93 a přináší své „pežotí“ zkušenosti už z druhé sezony 2022. Nico Muller se přesouvá do posádky spolu s Jeanem-Ericem Vergnem a Mikkelem Jensenem.

Olivier Jansonnie, technický ředitel týmu Peugeot Sport, se podělil o postřehy týkající se strategie týmu: "V konkurenčním prostředí FIA WEC záleží na každém detailu. Období před novou sezonou jsme strávili zdokonalováním našeho přístupu ve všech možných oblastech. Důležitou součástí byla analýza dat ze závodů a testů, abychom mohli vyladit složení našich posádek. Máme štěstí, že máme šest mimořádně talentovaných pilotů. Soustředili jsme se na jejich sladění tak, aby se doplňovaly jejich individuální jízdní styly a preference nastavení s cílem zlepšit naše výsldky."

Původně se předpokládalo, že Di Resta bude v letošním ročníku FIA WEC pokračovat s vozem #93. To naznačoval i seznam přihlášených posádek, který byl zveřejněn na konci listopadu. Stejně tak Duvalovi byl původně přidělen vůz #94. Tyto plány se však vyvíjely, protože týmy musely v této rané fázi nominovat pouze jednoho jezdce.
¨
Peugeot přivedl Maltheho Jakobsena jako rezervního jezdce týmu FIA WEC poté, co ho loni v květnu určil jako svého "oficiálního juniorského závodníka". Jakobsen má šanci zúčastnit se závodu už ve třetím díla seriálu Spa-Francorchamps v květnu, které se koná současně se závodem formule E v Berlíně. V letošní sezoně se mistrovství světa formule E účastní tři stálí jezdci značky Peugeot. Vergne a Vandoorne závodí s týmem DS Penske a Müller s týmem Abt Cupra. Očekává se, že Vergne i Vandoorne dají přednost svým závazkům ve formuli E.

Peugeot zatím nepředstavil nejnovější variantu vozu 9X8, který by měl letos závodit. Všechno nasvědčuje tomu, že opustí revoluční konstrukci a bude mít zadní přítlačné křídlo.

Foto: Peugeot

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.