Superbiky bez českého jezdce. König se loučí, nejspíše pojede MS supersportů

Jednání sice probíhala, nakonec ale skončila bez úspěchu. Oliver König už příští rok v MS superbiků závodit nebude. Pražskému jezdci se po odchodu ze stáje Orelac nepodařilo sehnat nové angažmá. S největší pravděpodobností se přesune do MS supersportů.

„Na stole byla velmi zajímavá možnost v superbikovém týmu se silnějším týmovým kolegou. Bohužel se nepodařilo dojednat potřebné finance. Opouštíme tak třídu superbiků, ale rádi bychom zůstali v tomto prestižním motocyklovém šampionátu,“ vysvětluje jezdcův manažer Miloš Čihák pro ČTK.

Celou svou kariéru v MS superbiků strávil König na motocyklech Kawasaki. Svou premiéru si odbyl již v závěru roku 2021, kdy do této kategorie přeskočil rovnou ze třídy Supersport 300 poté, co mu překvapivě dala stáj Pedercini šanci při závěrečném podniku v Indonésii. Tehdy sice upadl v prvním závodě na mokré dráze a kvůli drobnému zranění na hlavě zbytek víkendu vynechal, svou rychlostí ale přesvědčil španělskou stáj Orelac a ta se ho pro rok 2022 rozhodla angažovat jako stálého jezdce.

V sezoně 2022 si český jezdec sice zpočátku zvykal, při závěrečných dvou podnicích se mu ale konečně podařilo proniknout na body. Zatímco druhý závod v indonéské Mandalice dokončil jako patnáctý, finále sezony na Phillip Islandu mu přineslo 14. místo. Jak se ale bohužel později ukázalo, šlo o jeho vrcholný okamžik v této sérii. Letos mu totiž sezonu zkomplikovalo zranění po pádu v Barceloně nebo časté technické problémy a na body to nestačilo ani jednou. Maximem byly dvě 16. pozice.

Z MS superbiků neodchází po letošní sezoně pouze König, ale nejspíše také jeho dosavadní zaměstnavatel. Podle neoficiálních informací totiž seriál opustí právě i španělský Orelac.

V tuto chvíli zůstává ve startovním poli MS superbiků už jen jedno volné místo na další sezonu. Nachází se u jiné satelitní stáje Kawasaki – Puccetti. Italskou ekipu letos reprezentoval ve většině případů bývalý jezdec MotoGP Tito Rabat. Španěl se k týmu přidal v průběhu sezony poté, co z něj odešel Tom Sykes. Mistra světa z roku 2013 se do té doby trápil kvůli technickým problémům.

Směr supersporty

Ačkoli se König z MS superbiků vytratí, nejspíše s tímto šampionátem zůstane v kontaktu. Podle Miloše Čiháka je totiž nyní prioritou angažmá ve světovém šampionátu třídy Supersport. Ten doprovází MS superbiků při většině závodních víkendů. Ve hře jsou ale také starty v dalších sériích.

„Chceme se pokusit dostat se do konkurenceschopného týmu. Plně ukázat na kvalitním materiálu Oliverův talent a vrátit se zpátky do superbiků,“ odhaluje Čihák další plány.

Součástí paddocku MS superbiků je König už od roku 2019. Tehdy totiž začalo jeho působení ve třídě Supersport 300, kde účinkoval až do sezony 2021. Před dvěma lety se mu zde podařilo ukořistit i jedno pódium, když dojel třetí před domácími fanoušky v Mostě.

Pokud se Königovi skutečně podaří sehnat sedačku v MS supersportů, budeme mít v tomto seriálu hned dvojí zastoupení. S týmem PTR Triumph totiž bude pokračovat Ondřej Vostatek. V Supersport 300 pojede za německou stáj RT Motorsports by SKM-Kawasaki Petr Svoboda. Součástí startovního pole nejnižší kategorie by měl zůstat i tým Jakuba Smrže.

Ačkoli o stálé zastoupení v nejvyšší třídě přijdeme, není vyloučeno, že při červencových závodech v Mostě se domácí jezdec přece jen ukáže. Existuje totiž možnost, že se někdo zúčastní na divokou kartu. V minulosti se tímto způsobem v podniku objevili Karel Hanika nebo Michal Prášek. Start vytrvalostního mistra světa Haniky se ale v příštím roce zdá být velmi nepravděpodobný. Podnik totiž tradičně koliduje s osmihodinovkou v japonské Suzuce. V úvahu by ale mohl připadat například také Michal Filla, který se letos stal superbikovým šampionem Alpe Adrie.

Foto: Orelac Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.