Pátý den a závěrečná zatáčka v Monaku zakončily 2100 kilometrů dlouhou cestu napříč Evropou.
Třetí ročník Czech Oldtimer Express skončil přesně tak, jak si to organizátoři přáli – průjezdem legendární zatáčkou Fairmont Hairpin na trati Grand Prix Monaka a slavnostním přípitkem na vinicích Château de Crémat nad Nice. Celkem 48 posádek zvládlo přes 2100 kilometrů dlouhou trasu z Prahy bez vážnějších problémů.
Letos vedla cesta přes Mnichov, švýcarské Alpy a jih Francie až k Azurovému pobřeží. Účastníci navštívili BMW muzeum, čokoládovnu Camille Bloch nebo závodní okruh Paul Ricard. Na trati se sešly různé typy vozů – od Citroënu DS z roku 1963 přes Jaguar E-type až po předválečné modely jako MG TA nebo BMW 327. K vidění byly i klasiky 80. a 90. let.
Hned první den čekalo účastníky náročné tempo – několik vozů se potýkalo s technickými potížemi. „Morgan Plus 8 měl prasklý chladič, u Trabantu odešla poloosa,“ popsal organizátor Josef Zajíček. „Ale díky servisnímu týmu jsme vše zvládli a večer jsme mohli posedět v mnichovském muzeu.“
Největší zkoušku přinesla třetí etapa, kterou provázelo deštivé a mlhavé počasí v alpských průsmycích. Všechny posádky se však dokázaly protlačit až do Grenoblu. Čtvrtý den byl naopak odměnou – slunečné počasí, výhledy a rychlejší tempo na okruhu Paul Ricard.
Vyvrcholení přišlo v Monaku, kde si jezdci mohli projet část trati formule 1 těsně před konáním slavné Velké ceny. Odtud pak vedla trasa po horských úsecích Rallye Monte Carlo až k cílovému Château de Crémat. Zde si účastníci připili na úspěšný dojezd a předali vozy k přepravě zpět do Česka.
„Byl to náročný ročník. Opravdu jsme důkladně provětrali auta i posádky. Velký potlesk zaslouží řidiči i navigátoři – projet takovou trasu bez úhony není samozřejmost,“ řekl Josef Zajíček. „Mám radost, že všichni dorazili do cíle ve zdraví. A co mě těší nejvíc – 80 % posádek s námi jede opakovaně.“
Na slavnostním galavečeru v Nice obdržely všechny posádky certifikáty a medaile z českého křišťálu. Ceny se udělovaly v několika kategoriích:
Kategorie Classic
1. místo: Citroën DS 19 Cabriolet (1963), tým Pirelli – Ladislav a Naďa Karasovi – cena: hodinky ROBOT – limitovaná desetikusová edice Czech Oldtimer Express.
2. místo: Jaguar E-type V12 (1973), tým HOPI – František a Lenka Piškaninovi – poukaz na pobyt ve Vila Čapek.
3. místo: Dvě posádky se shodnými body: Trabant 601 Combi (1976), tým Trumpetisto – Ondřej a Jakub Trubačovi; Škoda Octavia (1962), tým ITAREG – Alois Krejčí a Alois Krejčí junior
Cena: poukaz na závodní licenci od Autodromu Most.
Kategorie Unique
1. místo: MG TA (1937), tým Safety Fast – Oto Kuhn a Jiří Šlégl – hodinky ROBOT – limitovaná desetikusová edice Czech Oldtimer Express.
2. místo: Jensen S-Type (1937), tým Veterán Aréna – Lubomír a Eva Pešákovi
3. místo: BMW 327 (1941), tým ROBOT – Josef Zajíček a Markéta Zajíčková – poukaz na závodní licenci od Autodromu Most.
Chic & Classic – Nejelegantnější posádka na startu
Katarína a Miroslav Kuchárovi, Jaguar IV (1948), tým IK Steel
Foto: Oldtimer Express
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.