Na třetí ročník Most Classic dorazily tisíce lidí i stovky veteránů včetně závodních.
Třetí ročník festivalu The Most Classic přilákal na mostecký okruh téměř deset tisíc návštěvníků. Přestože počasí nebylo ideální, areál zaplnily stovky historických vozů, desítky závodních speciálů a bohatý program na trati i mimo ni. Vrcholem dne byla Soutěž elegance, kde porotu nejvíce zaujalo Ferrari 275 GTB z roku 1965. Stříbrnou příčku obsadil Citroën DS 19 Cabriolet Chapron z roku 1963, třetí skončil Jaguar Mk X z roku 1964. Zvláštní cenu za vůz s osobitým příběhem, pojmenovanou Srdcovka, získal Fiat 130 Berlina.
Festival kombinuje výstavu s jízdami po okruhu, testováním nových aut i průjezdem Krušnými horami. Zatímco se na hlavní dráze konaly závody série Histo Cup, na polygonu se střídaly volné jízdy, testy novinek i soutěže pravidelnosti. Návštěvníci si mohli vyzkoušet aktuální modely řady značek – od Peugeotu po Subaru. Škoda Auto představila Fabii RS Rally2, legendární 130 RS a nový elektrický model Elroq, který si mohli zájemci sami projet.
Letos se poprvé udělovala cena Srdcovka. Získal ji Fiat, který sice nepatří mezi vyhledávané sběratelské kusy, ale porotu oslovil designem, zachovalým stavem a tím, jak se o něj majitel stará. Cenu předával ředitel autodromu Josef Zajíček, který zároveň představil trasu mezinárodní jízdy Czech Oldtimer Express 2026. Ta povede do jižní Itálie a naváže na předešlé ročníky spojující české a evropské fanoušky historických aut.
Součástí programu byla i výstava obrazů finského designéra Anttiho Savii, který na svých malbách zachycuje atmosféru skandinávských benzinek minulého století. Mezi hosty nechyběl ani japonský velvyslanec.
Most Classic si za tři roky vybudoval pevnou pozici mezi domácími akcemi věnovanými historickým autům. Kromě výstavy nabízí závody, jízdy i místo pro setkání lidí, které spojuje zájem o auta s příběhem.
Foto: Autodrom Most/Jan Macek
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.