BMW 3.0 CSL Group 2 v barvách stáje Luigi. Milan Galáš usedl při události Racing & Classic Show v Třinci do repliky legendárního auta, které si v roce 1976 dojelo pro evropský titul v závodech cestovních vozů. Bývalý závodník si vychutnal nejenom svezení, ale také atmosféru celé akce.
„Byla to vydařená akce,“ užil si šéf stáje GT2 Motorsport přehlídku historických závodních aut a motorek, která se odehrávala na motokárové trati SteelRing. Galáš svou účast pojal především jako exhibici pro diváky a v akci se tak ukázal pouze v sobotu v rámci tréninkových jízd. „Konalo se jich celkem šest na osm minut. Já odjel čtyři. Pak jsem půjčil autu Martinu Gregorovi,“ dodává.
Do Třince přivezl Galáš repliku vozu BMW 3.0 CSL Group 2 stáje Luigi z roku 1976. Belgický tým si s tímto autem dojel před 49 lety pro titul evropských šampionů v závodech cestovních vozů. O ten se postarali Jean Xhenceval a Pierre Dieudonné. U cesty této dvojice za titulem mohli tehdy být i čeští fanoušci. Jednoho ze svých vítězství totiž dosáhla na Masarykově okruhu v Brně, kde s ní tvořil posádku ještě také Umberto Grano.
Ačkoli jde o repliku a nikoli o originál, dal si Galáš při stavbě vozu záležet na tom, aby co nejvěrněji kopíroval původní předlohu. „Někdo například umisťuje do historických vozů moderní motory, to ale není tento případ. V interiéru možná najdeme pár detailů, které se liší, ale v zásadě všude včetně barev a nálepek jsem se snažil držet originálu. Dokonce jsem získal schválení od FIA, která auto uznává jako historické závodní vozidlo podle původních předpisů,“ představuje Galáš vůz, se kterým se objevil i při loňském Brno Grand Prix Revival.
Třinecká Racing & Classic Show se sice nesla spíše ve znamení nesoutěžní atmosféry a přátelských setkání, Galáš ale rozhodně nechtěl ochudit přítomné fanoušky o to, co jeho vůz dokáže. Svůj „bavorák“ proto nešetřil.
„Rozhodně jsem nejel na půl plynu a určitě jsem byl jedním z nejrychlejších aut,“ prozrazuje. „Jel jsem samozřejmě tak, aby se autu nic nestalo, ale pavouky z výfuku jsem vyhnal. Navíc mám výfuk bez tlumiče, takže to docela troubilo a zvuk motoru se rozléhal v aréně,“ směje se.
Zážitek ze svezení nijak neovlivnil ani fakt, že se exhibice konala na motokárové trati. Ta přitom se svou šířkou, která se pohybuje od 9 do 10 metrů, není pro závodní automobily zrovna nejvhodnější. „Čekal jsem, že to bude zvláštní, protože to auto není úplně malé. Do zatáček se mi ale dařilo skládat dobře. Dokonce jsem zvládal jet motokárovou ideální stopu,“ pochvaloval si Galáš.
Potěšil ho také zájem fanoušků. „Přišlo jich hodně. Obdivovali auto a fotili si ho. Také přišla spousta lidí, kteří mě znají z motokár a byli úplně nadšení. Za mě to byla vydařená akce a hezká sobota,“ uzavírá.
Foto: GT2 Motorsport
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.