Max Verstappen si připsal další velký úspěch mimo Formuli 1. Při své premiéře v GT3 vozech zvládl ikonickou Nordschleife s absolutní dominancí a společně s Chrisem Lulhamem dovezl Ferrari 296 týmu Emil Frey Racing do cíle na prvním místě v rámci Nürburgring Endurance Series.
Už start závodu naznačil, že nizozemský šampion není v „Zeleném pekle“ jen do počtu. Ze třetí pozice se hned v úvodních kolech propracoval do čela a svým tempem nedal soupeřům šanci. Během dvou hodin si Verstappen vybudoval minutový náskok, který poté převzal jeho týmový kolega.
Chris Lulham si počínal stejně spolehlivě a navzdory tlaku posádky Fordu Mustang GT3 ve složení Dennis Fetzer, Jann Mardenborough a Fabio Scherer udržel vedení až do šachovnicového praporku. Cílem projeli s náskokem 24,5 sekundy.
Max Verstappen and Christopher Lulham win their first race in the Ferrari 296 GT3 (#31) at the 9th round of the 2025 ADAC Nürburgring Langstrecken-Serie! ????????
— Nürburgring (@nuerburgring) September 27, 2025
After him, the two Ford Mustang GT3s from Haupt Racing Team (#9) and (#6) took second and third place.#HeartRace #NLS9 pic.twitter.com/GYFRIUCtfS
„Auto fungovalo skvěle a vše do sebe zapadalo,“ řekl po závodě spokojený Verstappen. „V kvalifikaci jsme měli trochu smůlu, ale v závodě to šlo perfektně. Myslím, že jsem v těch dvou stintech neudělal žádnou větší chybu. Vyhrát hned při prvním startu je prostě úžasné.“
Pilot Red Bullu, který příští týden oslaví 28. narozeniny, zároveň naznačil, že by se v budoucnu rád postavil na start 24 hodin Nürburgringu. „Samozřejmě bych se toho chtěl někdy zúčastnit,“ dodal. „Možná už příští rok, ale potřebujeme ještě více zkušeností. Doufám, že odjedeme víc závodů a budeme připraveni.“
Last weekend brought us the
— Ferrari Races (@FerrariRaces) September 29, 2025
#31 Emil Frey Racing #Ferrari296GT3 victory courtesy of @Max33Verstappen and @ChrisLulham20 in the ADAC Nürburgring Langstrecken-serie ????????????#NLS #FerrariRaces pic.twitter.com/6c9k43c1JS
Pro Verstappena tak jde o další důkaz jeho univerzálnosti. Ukázal, že nejen ve Formuli 1, ale i ve vytrvalostních závodech GT3 dokáže být okamžitě konkurenceschopný – a dokonce vítězný.
Foto: Ferrari Races
Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.