Okruh Nürburgring Nordschleife bude o nadcházejícím víkendu v centru motorsportového dění. Do sedmého podniku vytrvalostní série NLS (Nürburgring Langstrecken-Serie) totiž zasáhne úřadující mistr světa Formule 1 Max Verstappen. Pro čtyřnásobného šampiona půjde o premiérový start na legendární trati v rámci závodního víkendu.
NLS je šampionát vytrvalostních závodů, který se výhradně jezdí na Nordschleife. Letošní sezona má deset závodů rozdělených do osmi víkendů, přičemž dva podniky fungovaly jako kvalifikace na slavnou 24hodinovku Nürburgringu. V Brémě se nyní odehraje dvojité klání – sobotní 65. ADAC ACAS Cup a nedělní 64. ADAC Reinoldus-Langstreckenrennen, oba s tradiční čtyřhodinovou stopáží.
Holandský pilot usedne za volant Porsche 718 Cayman GT4 CS, a to v barvách týmu Lionspeed GP. Předpokládá se, že se střídavě představí s vozem č. 89 ve třídě SP7 i s autem č. 980 v pohárové kategorii Cup 3. Jeho týmovými kolegy budou Chris Lulham, Matiss Lismont a Kyle Tilley.
Třída SP7 sdružuje převážně GT4 vozy s objemem motoru mezi 3,5 a 4,0 litru. Pro Verstappena tak půjde spíše o boj o vítězství v kategorii než o celkové prvenství. To ale není hlavním cílem jeho startu.
Aby mohl Verstappen v budoucnu závodit v rychlejších vozech – zejména ve třídě GT3 – potřebuje získat tzv. Nordschleife Permit A. Ten uděluje německá federace DMSB a bez něj mohou piloti startovat pouze v omezených specifikacích, které výrazně snižují výkon vozu.
Proto bude mít jeho Cayman „přiškrcený“ výkon na něco přes 300 koní. Výsledkem je poměr výkonu k hmotnosti 4,2 kg/k, což znamená, že Verstappen nebude moci usilovat o vítězství. Hlavním úkolem je nasbírat potřebné klasifikované výsledky – a to lze splnit právě tak, že v jednom víkendu odjede dostatečný počet kol ve dvou různých vozech.
Systém povolení pro Nordschleife byl zaveden v roce 2015 s cílem zvýšit bezpečnost. Jezdci si mají nejprve osvojit trať v pomalejších vozech, než usednou do nejrychlejších strojů. Kritici ho ale často označují za zbytečnou bariéru i finanční zátěž. Dokonce i legenda MotoGP Valentino Rossi kvůli těmto regulím odmítl možnost startovat na Nordschleife.
Pro Verstappena tak půjde především o sbírání zkušeností a splnění administrativních podmínek, které mu v budoucnu umožní startovat s vozy GT3. Pokud vše půjde podle plánu, mohl by už příští rok usednout do nejsilnější kategorie NLS. A jak ukázal jeho květnový test, rychlost mu na Nordschleife rozhodně nechybí.
Foto: Red Bull Content Pool
Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.