Úřadující mistr světa F1 Max Verstappen má za sebou první ostrý závod na legendárním Nürburgringu Nordschleife. V rámci série NLS zvládl debut s Porsche Cayman a i přes komplikace získal potřebnou licenci pro starty s vozy GT3, čímž si otevřel cestu k vysněné účasti ve 24 hodin Nürburgringu.
Verstappen nastoupil do závodu s Porsche 718 Cayman GT4 CS týmu Lionspeed GP, se kterým sdílel kokpit s britským kolegou Chrisem Lulhamem. Hlavním cílem nebylo vítězství, ale splnění přísných podmínek pro udělení licence DMSB Permit A, nezbytné pro starty v nejsilnější třídě SP9 s vozy GT3.
Holanďan zvládl odjet požadovaných 14 kol ve voze číslo 980, a to bez chyb a s konkurenceschopnými časy. Druhý vůz s číslem 89 však utrpěl poškození už v kvalifikaci a Verstappen se s ním do závodu nedostal. To znamenalo, že formálně nesplnil všechny požadavky. Nakonec ale rozhodla komise DPN, která mu na základě výkonu, disciplíny i zvládnutí různých podmínek na trati licenci udělila.

„Jsem rád, že vše proběhlo hladce a že jsem získal povolení. Bavil jsem se, ale to je na Nordschleife tak vždycky,“ komentoval Verstappen svůj debut. „Bylo také dobré jet tyhle úseky v závodních podmínkách s provozem, tedy s rychlejšími i pomalejšími vozy. Byla tam neutralizace, kód 60, dvojité žluté vlajky a žluté vlajky.
Verstappen si vyzkoušel, proč je Nordschleife považována za nejnáročnější závodní trať světa. „Okruh jako Nordschleife je jen jeden,“ řekl po závodě. „Na tak dlouhém okruhu může být v jedné části sucho a v jiné mokro. Asfalt se také liší v závislosti na místě. To ztěžuje propojení všeho dohromady, a právě to ji činí tak výjimečnou.“
Díky udělenému povolení se Verstappen nemusel zúčastnit nedělního osmého kola NLS. Jeho další velký krok přijde 27. září, kdy by měl nastoupit s Ferrari 296 GT3 týmu Emil Frey Racing, s nímž už testoval v květnu. Tento start má být klíčovým krokem k jeho dlouhodobému cíli – účasti v 24 hodin Nürburgringu.
„Závodit zde 24 hodin v autě GT3 by bylo úžasné,“ přiznal Verstappen. A po debutu, který ukázal nejen jeho rychlost, ale i respekt k trati, se zdá, že je k tomuto cíli zase o něco blíž.
Foto: Verstappen.com
Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.