SC63 odchází, GT3 nastupuje: Lamborghini mění strategii závodění

Lamborghini oznámilo, že v příští sezóně stáhne svůj prototyp SC63 z IMSA a své závodní úsilí se zaměří na nový model Temerario GT3. Italská automobilka své rozhodnutí vysvětluje strategickým přeskupením motoristických aktivit, které nyní směřují především do segmentu GT3.

V posledních letech Lamborghini testovalo své síly v kategorii GTP mistrovství IMSA s vozem SC63 ve spolupráci s Riley Motorsports. Po ukončení účasti v sérii Hypercar mistrovství světa ve vytrvalostních závodech (WEC) a několika závodech IMSA se automobilka rozhodla, že další sezóna s prototypem LMDh nebude pokračovat. Technický ředitel Rouven Mohr při představení vozu Temerario na Goodwood Festival of Speed otevřeně přiznal, že provoz LMDh je finančně náročný a hledání vhodného partnera pro další ročník je stále v řešení.

„V současnosti program vedeme sami s podporou Riley, ale náklady nese hlavně Lamborghini,“ uvedl Mohr. „Chceme najít rovnováhu, která by umožnila udržitelný rozvoj programu.“

Automobilka dále uvedla, že nové regulace WEC, které vyžadují nasazení dvou vozů v kategorii Hypercar, výrazně zvýšily nároky na rozpočet a technickou složitost programu, což byla klíčová motivace pro pozastavení účasti. Lamborghini, menší společnost ve srovnání s konkurencí provozující stroje LMDh a Le Mans Hypercar, v tomto ohledu cítila limity svých zdrojů.

Nejlepší výsledky SC63 zahrnují dvě sedmá místa v IMSA – na 12 hodinách Sebringu v loňském roce a na 6 hodinách Watkins Glen letos – a desáté místo na 24 hodin Le Mans 2024. Lamborghini potvrdilo, že SC63 dokončí letošní sezónu na posledních dvou závodech IMSA, Indianapolis 6 Hours a Petit Le Mans na Road Atlanta.

Značka zároveň zdůraznila, že závodění zůstává nedílnou součástí její DNA a i nadále bude sledovat budoucí příležitosti. Hlavní prioritou se nyní stává nový vůz Temerario GT3, připravovaný pro uvedení na trh v roce 2026, a jeho verze pro Super Trofeo plánovaná na rok 2027.

 

Foto: Jake Galstad / Lumen via Getty Images, Lamborgini Squadra Corse

Autor

Tereza Chvílíčková

Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.