Karel Stehlík se poprvé sveze s novým Lancerem, Marian Lipka se bude snažit překonat zranění a přidá se i zkušený Richard Meixner. Tým KV Motorsport absolvuje v Náměšti nad Oslavou první letošní závod v typickém vrchařském prostředí. Cílem je boj o vavříny i sbírání zkušeností.
„Pro mě je to hlavně test. Cílem je sbírat zkušenosti, každý výsledek bude jen bonus,“ říká Karel Stehlík před svým prvním vystoupením s novým Mitsubishi Lancer EVO X. Do něj přesedá po několika sezonách za volantem deváté generace tohoto modelu. S novou technikou se chce seznamovat pozvolna. „Zatím jsme auto nachystali v testovací konfiguraci. To znamená, že máme necelých 700 koní. Postupně chceme zvednout výkon na zhruba 800 koní, ale ještě jsem s tím autem nikde nejel, tak budeme rozumní,“ vysvětluje.
Už před prvním svezením je Stehlíkovi jasné, že nové auto bude v mnohém odlišné než to předchozí. „Například sezení je tu úplně jiné. Musíte sedět hodně vzadu a dole, takže moc z toho nejde vidět na trať. Než si na to zvyknu, bude to na retardérech zajímavé,“ dodává se smíchem.
Zámecký vrch patří k nejnáročnějším podnikům v kalendáři. Závodí se totiž na trati, která měří pouze 2 030 metrů, což ji činí nejkratší v celém mistrovství republiky. Skládá se ze 14 zatáček a její charakter je velmi technický. I proto je podle Stehlíka Náměšť nad Oslavou ideálním testem k ověření nové techniky. „Náměšť je pro testování skvělá. Zjistím tu, jak se auto chová na výjezdech ze zatáček a tak dále,“ vysvětluje zkušený vrchař.
Pochyby o tom, zda je nové auto správným krokem, ale Stehlík nemá. „Prodal mi ho bulharský závodník, který s ním kdysi jezdil doma na okruzích. Auto bylo přichystáno z toho nejlepšího, co je pro Mitsubishi k dispozici,“ prozrazuje.
Karel Stehlík se sice bude na Zámeckém vrchu učit s novým autem, jeho týmový kolega a současně soupeř ve skupině 2 Richard Meixner ale naopak usedne do osvědčené repliky vozu Mitsubishi Lancer WRC. S tou závodí už od roku 2022. Na Zámecký vrch se těší.
„Je to pro mě moc příjemná trať. Možná je krátká, ale technicky náročná a dá se tu hodně ztratit nebo vydělat. Také atmosféra je tu skvělá. Závodí se skoro v centru města a místní fanoušci jsou ti nejlepší v Česku. Velké díky za to patří i rodině Rybníčkových – Markovi a jeho otci Ivanovi,“ chválí Meixner pořadatele.
Ve skupině 2 budou Meixner a Stehlík čelit například suverénovi úvodního podniku na Slovakia Ringu Jakubu Šrámkovi s KTM X-Bow GTX. Vysoko budou mířit například i vozy Lamborghini Huracán ST EVO2 v rukou Jiřího Mičánka a Martina Jermana. Meixner je ohledně svých šancí optimistou.
„Lancer je takový všeuměl,“ říká o svém voze, který nabízí výkon motoru 800 koní nebo kroutící moment 900 newtonmetrů. „Bude rozhodovat hlavně řidičské umění. Toto auto jsme připracovali tři roky a udělali jsme maximum pro to, aby fungovalo dobře. Nevadí mu Náměšť ani třeba Ecce Homo ve Šternberku, které má kolem sedmi kilometrů,“ říká.
KV Motorsport by měl mít v Náměšti nad Oslavou zastoupení také ve skupině 3. Zde má nastoupit Marian Lipka s Mitsubishi Lancer EVO IX. Devětačtyřicetiletý jezdec, který letos startuje v závodech do vrchu premiérově, příjemně překvapil při úvodním podniku na Slovakia Ringu. Tam dokázal oba závody vyhrát a nyní vede šampionát. Zda v Náměšti skutečně pojede, ale prozatím není úplně jisté.
„Před Velikonoci jsem spadl na kole a museli mě odvézt do nemocnice. Dělám maximum pro to, abych se dal dohromady, ale jsem dost bolavej,“ nezastírá Lipka. „Když se mi to nepovede, budu alespoň kluky podporovat jako divák,“ dodává.
Jelikož je Lipka letos na vrchařské scéně nováčkem, je pro něj neznámou pochopitelně i Zámecký vrch. „Nebyl jsem se tu nikdy podívat ani jako divák,“ říká Lipka. „Trať si projedu až na místě. Karel mi před závody poslal svůj onboard z minulých let, ale jede tam tak rychle, že tam stejně nic nevidím,“ popisuje se smíchem svou přípravu.
Ve srovnání se Slovakia Ringem nastoupí Lipka s novým zbarvením vozu. Jeho Lancer bude nově zdobit kombinace černé, světle zelené a bílé. S ní chce odjet i celý zbytek roku.
Zámecký vrch bude tradičně složen ze závodů. Sobotní odstartuje ve 13:00, nedělní v 10:00. První den dostanou jezdci k dispozici dva pokusy, druhý den tři. V obou případech ale rozhodne o výsledcích součet dvou nejlepších výkonů.
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.