Narozeniny na Vysočině. Jermanův Huracán se prožene kolem náměšťského zámku

Zámecký vrch. Na Martina Jermana čeká týden po rakouském Rechbergu vystoupení v dalším legendárním vrchařském závodě, tentokrát na domácí scéně. Zkušený matador věří, že se zdárně popere s charakterem trati, který jeho vozu nehraje příliš karet.

„Těším se,“ říká Jerman. „Je to tradiční závod, který se koná ve městě a každý rok má skvělou diváckou kulisu. Také se tu potkám se spoustou kamarádů,“ dodává jezdec stáje Liqui Moly Racing.

Do Náměště nad Oslavou přijíždí Jerman rovnou z Rakouska. Před týdnem totiž závodil při podniku mistrovství Evropy v Rechbergu. Na legendární rychlé trati dosáhl ve skupině 2 na šesté místo. Tentokrát ale čeká na jeho nové Lamborghini Huracán ST EVO2 trať, která tolik příležitostí ke zužitkování výkonu 620 koní nenabízí.

„Není to místo, která by mému vozu dvakrát vyhovovalo,“ říká Jerman o technické trati, která navíc patří mezi kratší – měří 2 030 metrů a skládá se ze 14 zatáček. „Ani se nenadechnete a už jste v cíli,“ dodává závodník, který v pátek před závodem oslaví 66. narozeniny.

Trať vede v Náměšti nad Oslavou okolo místního zámku. její součástí jsou mimo jiné dva retardéry a na jezdce čeká převýšení 106 metrů. Jde o nejkratší trať v celém kalendáři mistrovství republiky. Letos se Zámecký vrch koná už po čtyřicáté čtvrté.

Jerman na Vysočinu přijíždí jako třetí nejlépe postavený jezdec ve skupině 2. Právě dva bronzové výsledky si odvezl z úvodního podniku, který se konal na začátku dubna na Slovakia Ringu. Tehdy šlo o jeho vůbec první start se současným Huracánem. Do něj přesedl letos z Huracánu třídy GT3.

Náměšť nad Oslavou nabídne Jermanovi i jedno přímé srovnání. Mezi přihlášenými totiž figuruje také Jiří Mičánek mladší, který závodí se stejným vozem jako on. Dále se o konkurenci postarají suverén ze Slovakia Ringu Jakub Šrámek s vozem KTM X-Bow GTX nebo Michal Roll s Porsche 911. První letošní starty čekají například také na zkušené závodníky jako Karel Stehlík nebo Richard Meixner.

Víkend se tradičně skládá ze dvou závodů – sobotní startuje ve 13:00, nedělní už v 10. V sobotu dostane každý jezdec dva pokusy, v neděli tři. V obou případech ale rozhodne o konečném výsledku součet dvou nejlepších výkonů. Do závodu může promluvit i počasí. Předpověď totiž hlásí na oba závodní dny déšť.

Foto: Martin Jerman/archiv

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.