Triumf ve třídě GT3 Am a desátá pozice celkově. Tak dopadlo vystoupení šéfa Williamsu v F1 Jamese Vowlese při podniku 12 hodin Perského zálivu. Na okruhu Yas Marina v Abú Zabí závodil s vozem McLaren 720S GT3 týmu Garage 59. Za volantem se střídal s Alexanderem Westem, Markem Sansomem a Marcem Pulcinim.
“Fantazie,” radoval se 46letý britský manažer z výsledku, na který spolu se svými parťáky dosáhl. “Po dvanácti hodinách plných náročného závodění proti několika úžasným jezdcům a týmům jsme vyhráli kategorii AM. Toto vítězství znamená, že Garage 59 odchází z tohoto závodu už podruhé za sebou jako vítěz ve třídě,” pochvaloval si Vowles.
Na okruhu Yas Marina se Vowles představil jen pouhý týden poté, co z boxové zídky sledoval počínání svých pilotů Alexandera Albona a Carlose Sainze při závěrečné Velké ceně Abú Zabí. O jeho první automobilový závod ale nešlo. Už v roce 2022 totiž Vowles účinkoval s Garage 59 v zimním seriálu Asian Le Mans Series. Tehdy se v McLarenu střídal s dánským jezdcem Nicolaiem Kjaergaardem a Venezuelanem Manuelem Maldonadem. Trojice obsadila v šampionátu třídy GT konečnou 17. příčku, přičemž nejlépe dojela třináctá, shodou okolností právě v Abú Zabí.
Už kvalifikace dopadla pro posádku nadějně. V celkovém pořadí se kvalifikovala jako třináctá z dvaceti vozů. V rámci GT3 Am byla čtveřice nejrychlejší. Zde je ale třeba dodat, že zde Garage 59 čelila jen jednomu konkurentovi, a to vozu Mercedes stáje MP Racing, v němž startovali Thomas, Manuela, Corinna a David Gostnerovi.
„Byla to vážně povedená kvalifikace,“ pochvaloval si Vowles, kterého rovněž těšila skutečnost, že ve srovnání s účastníky třídy GT3 Pro-Am byla jeho posádka čtvrtá nejrychlejší. Tato kategorie měla oficiálně devítičlenné obsazení. „Alex, Mark i Marco zajeli skvělé časy. Pokud jde o mě osobně, tak jsem byl nadšený z toho, že jsem ve své skupině zajel druhý čas,“ naráží Vowles na kvalifikační část, která byla vyhrazena jen Am a Pro-Am posádkám.
Samotným závodem se pak vozu se startovním číslem 8 dařilo procházet bez větších obtíží. Podnik byl rozdělen do dvou částí. Nejprve startovní pole absolvovalo úvodních 8 hodin, v tomto případě ještě za denního světla. Závěrečné čtyři hodiny už se jely pod umělým osvětlením. Posádka týmu Garage 59 v obou částech obsadila desátou pozici celkově a první ve třídě.
„Závodit pod umělým osvětlením je úžasné,“ užíval si Vowles noční podmínky. „Od deváté hodiny ranní až do jedenácté večerní jsme do toho dávali všechno. S výsledkem nemůžeme být spokojenější. Mám velkou radost z toho, jaký jsem udělal pokrok. Na tento víkend nikdy nezapomenu,“ řekl šéf Williamsu, který rovněž nezapomněl poděkovat. „Děkuji všem za tu podporu během uplynulých pár dní a také těm, kteří se přišli podívat osobně. Poslední díky patří Alexovi, Markovi a Marcovi. Byli to skvělí týmoví kolegové. Děkuji i týmu Garage 59,“ uzavřel.
Fantastic! AM category winners after 12 tough hours of racing alongside some incredible drivers and teams. This victory means that, for the second consecutive year, @Garage_59 leaves the Gulf 12 Hours as class winners ????
— James Vowles (@JV_F1) December 14, 2025
From 09:00 this morning through until 23:00 this evening,… pic.twitter.com/crIE55629z
Pro úplnost dodejme, že cestu za triumfem ve třídě posádce její jediný soupeř usnadnil. Mercedes týmu MP Racing totiž nedokončil ani první část závodu, ve které havaroval.
Kdy se James Vowles znovu ukáže za volantem závodního vozu, v tuto chvíli není jisté. Nyní svou prioritní pozornost opět nasměruje k řízení stáje Williams, která se stejně jako její konkurence chystá na vstup do éry nových technických pravidel F1. Ty vejdou v platnost už v roce 2026.
Foto: James Vowles via Twitter, Garage 59
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.