Jacky Ickx se připojuje k Genesis Magma Racing: Klade důraz na lidi a nové výzvy

Jacky Ickx se ani ve svých osmdesáti letech nechystá zpomalit. Motorsportová ikona se stává součástí ambiciózního projektu Genesis Magma Racing, který má za cíl prosadit se mezi elitou vytrvalostních šampionátů. V roli poradce a mentora přináší nejen legendární jméno, ale i jasnou vizi: úspěch začíná u lidí.

Tým tento týden představil svůj hypercar GMR-001, který by se měl v příštích letech objevit na startovních roštech šampionátů WEC a o rok později v IMSA, pod vedením bývalého šéfa týmu Renault F1 Cyrila Abiteboula.

V očích Ickxe představuje projekt vzácnou příležitost být u zrodu luxusní značky na závodní scéně. „Když dostanete vůz, který už vyhrává, je vše snadné. Ale výzvy jsou klíčem k životu – když jsou věci snadné, jaký to má smysl?“ řekl.

„Nevidím se v tom, že bych čekal, až bude konec. Líbí se mi myšlenka žít přítomností a budoucností. Líbí se mi představa, že umírám ve stoje, obklopen něčím, co dělám rád, a obklopen skupinou lidí, kteří odvádějí zatraceně dobrou práci,“ dodal osmdesátiletý Ickx.

Už nyní se ukazuje, že tým má silný technický základ. Ickx však zdůrazňuje, že klíčem k úspěchu bude filozofie „people-first“, která tvoří jádro celého projektu. Osminásobný vítěz Grand Prix přirovnal strukturu týmu k ledovci – to nejdůležitější zůstává skryté pod povrchem, v rukou inženýrů, mechaniků a dalších členů týmu.

„Abyste vytvořili dokonalý tým, musíte se vypořádat s přirozeným egem, musíte s ním bojovat, abyste šli za jedinečným cílem,“ vysvětlil. „Zároveň čelíme nejlepším a nejzkušenějším společnostem, které působí ve WEC a IMSA již desítky let. To je naše největší výzva.“

Luc Donckerwolke, kreativní ředitel Genesis, uvedl, že tým má i několik jedinečných výhod. „Nejsme ničím zatížení. Nesnažíme se zapojit nové členy do stávajícího týmu. Budujeme tým od nuly,“ řekl při příležitosti představení prvních jezdců – André Lotterera a Pipa Deraniho, kteří přinášejí své bohaté zkušenosti z vytrvalostních závodů.

„Všichni se k týmu připojili pod podmínkou, že jsou naprosto kompatibilní se základním týmem. To je jeden z předpokladů ve vysoce konkurenčním prostředí,“ vysvětlil Donckerwolke. Dodal také, že tým nebude tolerovat žádné vnitřní napětí mezi jezdci a zbytkem týmu. „Nebude to snadné, ale chceme se ujistit, že máme velmi silný a homogenní tým,“ dodává.

Foto: 24 Hours of Le Mans

Autor

Tereza Chvílíčková