Jacky Ickx se ani ve svých osmdesáti letech nechystá zpomalit. Motorsportová ikona se stává součástí ambiciózního projektu Genesis Magma Racing, který má za cíl prosadit se mezi elitou vytrvalostních šampionátů. V roli poradce a mentora přináší nejen legendární jméno, ale i jasnou vizi: úspěch začíná u lidí.
Tým tento týden představil svůj hypercar GMR-001, který by se měl v příštích letech objevit na startovních roštech šampionátů WEC a o rok později v IMSA, pod vedením bývalého šéfa týmu Renault F1 Cyrila Abiteboula.
V očích Ickxe představuje projekt vzácnou příležitost být u zrodu luxusní značky na závodní scéně. „Když dostanete vůz, který už vyhrává, je vše snadné. Ale výzvy jsou klíčem k životu – když jsou věci snadné, jaký to má smysl?“ řekl.
„Nevidím se v tom, že bych čekal, až bude konec. Líbí se mi myšlenka žít přítomností a budoucností. Líbí se mi představa, že umírám ve stoje, obklopen něčím, co dělám rád, a obklopen skupinou lidí, kteří odvádějí zatraceně dobrou práci,“ dodal osmdesátiletý Ickx.
Už nyní se ukazuje, že tým má silný technický základ. Ickx však zdůrazňuje, že klíčem k úspěchu bude filozofie „people-first“, která tvoří jádro celého projektu. Osminásobný vítěz Grand Prix přirovnal strukturu týmu k ledovci – to nejdůležitější zůstává skryté pod povrchem, v rukou inženýrů, mechaniků a dalších členů týmu.
„Abyste vytvořili dokonalý tým, musíte se vypořádat s přirozeným egem, musíte s ním bojovat, abyste šli za jedinečným cílem,“ vysvětlil. „Zároveň čelíme nejlepším a nejzkušenějším společnostem, které působí ve WEC a IMSA již desítky let. To je naše největší výzva.“
Luc Donckerwolke, kreativní ředitel Genesis, uvedl, že tým má i několik jedinečných výhod. „Nejsme ničím zatížení. Nesnažíme se zapojit nové členy do stávajícího týmu. Budujeme tým od nuly,“ řekl při příležitosti představení prvních jezdců – André Lotterera a Pipa Deraniho, kteří přinášejí své bohaté zkušenosti z vytrvalostních závodů.
„Všichni se k týmu připojili pod podmínkou, že jsou naprosto kompatibilní se základním týmem. To je jeden z předpokladů ve vysoce konkurenčním prostředí,“ vysvětlil Donckerwolke. Dodal také, že tým nebude tolerovat žádné vnitřní napětí mezi jezdci a zbytkem týmu. „Nebude to snadné, ale chceme se ujistit, že máme velmi silný a homogenní tým,“ dodává.
???????????????????????????????????????? ???????? ???????????????????????? ????@MagmaRacing unveiled the first full-scale ????????????-???????????? ????????????????????????????????: an LMDh endurance prototype engineered for the @FIAWEC (WEC) and that ???????????????? ???????????????????????????? ???????? ???????????? ???????? ???????????????????? ???????? ???????? ???????????????? ???????? ????????????????! The… pic.twitter.com/aOTYTu9Wiy
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) April 16, 2025
Foto: 24 Hours of Le Mans