Nico Hülkenberg se už od roku 2010 marně snaží vyhrát Grand Prix formule 1.
Nico Hülkenberg se stal synonymem pro ne zrovna populární rekord formule 1. V nedělní Velké ceně Číny zaznamenal svůj 208. start, čímž vyrovnal rekord Andrey de Cesarise v počtu startů v Grand Prix bez vítězství. De Cesaris závodil před třemi desetiletími a stejně jako Hülkenberg měl za sebou dlouhou - 14letou - kariéru v F1.
Na rozdíl od de Cesarise však Hülkenberg ve Velké ceně nikdy nestál na stupních vítězů. Tím dále prodloužil svůj dosavadní rekord v počtu startů bez umístění v první trojce. "Je to trochu hořkosladký rekord," prohodil 36letý Němec.
De Cesaris byl na trati známý svým bouřlivým jízdním stylem. Ital debutoval v roce 1980 v týmu Alfa Romeo a jezdil za deset různých týmů. Navzdory své pověsti velkého „bourače“, která mu vynesla přezdívku „de Crasheris“ přinesla jeho kariéra i skvělé momenty.
Andrea de Cesaris - Alfa-Romeo 183T - Austria GP 1983 pic.twitter.com/e4T4yKDs1D
— the MONZA'S GORILLA (@monzasgorilla) October 7, 2014
Například v roce 1982 si v Alfě Romeo zajistil pole position v Long Beach a v sezoně 1983 v dojel v témže voze dvakrát na druhém místě. Jeho potenciálně nejzářivějším okamžikem byla Velká cena Belgie 1991, kde bojoval o vítězství, dokud mu monopost Jordan nevypověděl poslušnost.
Hülkenberg vstoupil do formule 1 díky svým úspěchům v juniorských sériích. Získal vítězství pro Německo v A1 Grand Prix, vyhrál Eurosérii formuli 3 a hned na první pokus získal titul v GP2, což se předtím podařilo Lewisi Hamiltonovi. Debutová sezona F1 s Williamsem vyvrcholila pole position ve Velké ceně Brazílie. I přes tento slibný začátek ho však nedostatek peněz donutil opustit tým, kde ho nahradil Pastor Maldonad.
Němec se do F1 vrátil v ročníku 2012 s týmem Force India (dnes Aston Martin). V tom roce málem v Interlagosu vyhrál. Vedl 30 kol, než jeho naděje ukončila kolize s Hamiltonem. Po krátkém a méně úspěšném působení v týmu Sauber se vrátil do Force India. Navzdory vyrovnaným výkonům se nedokázal vyrovnat občasným umístěním v první trojce, kterých dosahoval jeho týmový kolega Sergio Pérez.
The closest time Hulkenberg came to winning a race. 2012 was a dramatic greasy race in which back markers did not play ball leading Hulkenberg to run into the side of Hamilton taking them both out of the race. #F1 @F1 pic.twitter.com/sb69nETSJE
— HarryWood (@xlfellas) November 14, 2019
V roce 2017 Hülkenberg přešel do Renaultu a doufal, že ho tovární tým dostane na čelní příčky. Ovšem ani s tímto vozem na „bednu“ nedosáhl. Tam třeba v domácí Velké ceně Německa 2019 ze slibné pozice havaroval.
Tím jeho kariéra v F1 dočasně skončila. Občas se objevil jako „náhradník na poslední chvíli“, než po něm loni sáhl Haas. Jenže ani americká stáj nedokáže přetavit jeho ambice v úspěch. Sice předvádí dobré kvalifikační výkony, ale stále mu chybí technika, aby mohl skutečně bojovat o stupně vítězů.
Foto: Pirelli
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.