Nejvíc závodů bez vítězství. Hülkenberg vyrovnal ne právě chtěný rekord F1

Nico Hülkenberg se už od roku 2010 marně snaží vyhrát Grand Prix formule 1.

Nico Hülkenberg se stal synonymem pro ne zrovna populární rekord formule 1. V nedělní Velké ceně Číny zaznamenal svůj 208. start, čímž vyrovnal rekord Andrey de Cesarise v počtu startů v Grand Prix bez vítězství. De Cesaris závodil před třemi desetiletími a stejně jako Hülkenberg měl za sebou dlouhou - 14letou - kariéru v F1.

Na rozdíl od de Cesarise však Hülkenberg ve Velké ceně nikdy nestál na stupních vítězů. Tím dále prodloužil svůj dosavadní rekord v počtu startů bez umístění v první trojce. "Je to trochu hořkosladký rekord," prohodil 36letý Němec.

De Cesaris byl na trati známý svým bouřlivým jízdním stylem. Ital debutoval v roce 1980 v týmu Alfa Romeo a jezdil za deset různých týmů. Navzdory své pověsti velkého „bourače“, která mu vynesla přezdívku „de Crasheris“ přinesla jeho kariéra i skvělé momenty.

Například v roce 1982 si v Alfě Romeo zajistil pole position v Long Beach a v sezoně 1983 v dojel v témže voze dvakrát na druhém místě. Jeho potenciálně nejzářivějším okamžikem byla Velká cena Belgie 1991, kde bojoval o vítězství, dokud mu monopost Jordan nevypověděl poslušnost.

Hülkenberg vstoupil do formule 1 díky svým úspěchům v juniorských sériích. Získal vítězství pro Německo v A1 Grand Prix, vyhrál Eurosérii formuli 3 a hned na první pokus získal titul v GP2, což se předtím podařilo Lewisi Hamiltonovi. Debutová sezona F1 s Williamsem vyvrcholila pole position ve Velké ceně Brazílie. I přes tento slibný začátek ho však nedostatek peněz donutil opustit tým, kde ho nahradil Pastor Maldonad.

Němec se do F1 vrátil v ročníku 2012 s týmem Force India (dnes Aston Martin). V tom roce málem v Interlagosu vyhrál. Vedl 30 kol, než jeho naděje ukončila kolize s Hamiltonem. Po krátkém a méně úspěšném působení v týmu Sauber se vrátil do Force India. Navzdory vyrovnaným výkonům se nedokázal vyrovnat občasným umístěním v první trojce, kterých dosahoval jeho týmový kolega Sergio Pérez.

V roce 2017 Hülkenberg  přešel do Renaultu a doufal, že ho tovární tým dostane na čelní příčky. Ovšem ani s tímto vozem na „bednu“ nedosáhl. Tam třeba v domácí Velké ceně Německa 2019 ze slibné pozice havaroval.

Tím jeho kariéra v F1 dočasně skončila. Občas se objevil jako „náhradník na poslední chvíli“, než po něm loni sáhl Haas. Jenže ani americká stáj nedokáže přetavit jeho ambice v úspěch. Sice předvádí dobré kvalifikační výkony, ale stále mu chybí technika, aby mohl skutečně bojovat o stupně vítězů.

Foto: Pirelli

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.