Hotovo. Hamilton v nečekané rošádě vymění Mercedes za kokpit Ferrari, odnese to Sainz

Sedminásobný mistr světa F1 odjede letos poslední sezonu za volantem Mercedesu, pak zamíří do Ferrari.

Letošní sezona formule 1 ještě ani nezačala a už tu máme kandidáta na šokující zprávu roku. Lewis Hamilton završí letos po 12 letech úspěšnou kapitolu své kariéry jménem Mercedes. Za volantem Stříbrných šípů získal šest ze svých sedmi titulů mistra světa. Jenže od Velké ceny Saúdské Arábie 2021 nevyhrál jediný závod a z aspiranta na titul se stal jezdec, který je rád za každé umístění na stupních vítězů.

Dostal se do podobné situace jako během roku 2014 Sebastian Vettel. Němec se po čtyřech titulech v Red Bullu rázem propadl na páté místo konečného pořadí, což ho vůbec neuspokojovalo. Svoji frustraci řešil odchodem... do Ferrari. Tím ale asi veškerá analogie končí. Scuderia dnes je trochu někde jinde než před deseti lety. I když jedna věc Maranello stále pálí - od roku 2007 nezískal pilot v rudém voze titul mistra světa.

Pro Hamiltona by to bylo krásné završení kariéry, za Ferrari chce jet každý pilot F1. A dosáhnout ve čtyřiceti letech na vysněný osmý titul krále F1, to by bylo k nezaplacení. Konečně by tak Brita třeba přestal pálit kontroverzní finiš závodu v Abú Zabí v roce 2021, kdy doslova v posledním kole ztratil titul ve prospěch Maxe Verstappena.

Když se ve čtvrtek před polednem objevily první novinářské spekulace o tom, že dojde k "přestupu dekády", znělo to trochu jako sci-fi. Hamilton byl během celé své kariéry zvyklý na britské prostředí, navíc v Mercedesu panuje příslovečná německá důslednost. Teď ale vpluje do poněkud volnomyšlenkářského světa Italů, které se ale snaží ze všech sil zkrotit boss Frédéric Vasseur. Francouz ve Ferrari vládne teprve od 13. prosince 2022, takže má ještě na čem pracovat. Hlavně co se týče konstrukce a závodní strategie.

Večer ale bylo už jasno. Nejdřív Mercedes potvrdil, že za něj Hamilton pojede už letos.

A o pár okamžiků později Ferrari oznámilo svoji novou posilu pro rok 2025.

Nejvíc "bit" bude z celého tohoto kolotoče Carlos Sainz junior. Španěl loni dokázal zdatně sekundovat Charlesi Leclercovi. Ale na rozdíl od Monačana se nedočkal vytouženého prodloužení kontraktu. Naopak, musí si na příští rok hledat nové angažmá.

K dispozici bude nejméně 13 míst. Přesuny do týmů Haas, RB, Williams a Alpine - kde všem pilotům týmu končí smlouva na konci tohoto roku - patří k těm méně lákavým možnostem. Ovšem jsou týmy, kde by Sainz a jeho manažer mohli být spokojeni. Tím jsou myšleny Mercedes, Red Bull, Aston Martin a výhledově Audi. Ten poslední krok by znamenal rok v Sauberu, než Němci nad týmem definitivně převezmou kontrolu.

Foto: X

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.