Různé podmínky, výkyvy teplot, ale také agresivní počínání soupeřů. S tím vším se stáj GT Sports Technology musela popasovat při předposledním podniku seriálu Porsche Carrera Cup Middle East v Bahrajnu. Petr Brecka se přesto přiblížil k celkovému bronzu v kategorii Masters.
„Potvrdili jsme si, že dokážeme fungovat i v náročných podmínkách a připravit auto na sto procent,“ je šéf Karel Neffe hrdý na svůj tým, pro který je účinkování v Porsche Carrera Cup Middle East velkou školou. „V trénincích máme minimum času na experimentování s nastavením auta. Je potřeba okamžitě správně vyhodnocovat data a zpětnou vazbu pilota. I díky našim zkušenostem, které jsme tu nasbírali, se nám to daří. Dokážeme držet krok s ostatními a je znát, že se jako tým posouváme dopředu,“ pochvaluje si.
Předposlední podnik ročníku 2024/2025 prověřil tým GT Sports Technology jako málokterý z předchozích závodů. Sobotní noční klání začalo pro českou stáj velmi slibně. Petr Brecka se totiž během úvodních okamžiků ocitl na čele kategorie Masters. Zanedlouho byl sice odsunut na třetí místo, spolu s Mikem Mimem ale bavil diváky. Bulharský závodník sice hned několikrát dokázal Brecku předjet, ten mu ale útok pokaždé vrátil a měl nakročeno k pódiovému výsledku. Pak se ale začaly dít věci.
Dvěma vozům jedoucím přímo před Breckou a Mimem totiž explodovaly pneumatiky. Z jejich aut navíc vytekla na dráhu i chladící kapalina, která znečistila hlavní rovinku i úsek mezi zatáčkami 3 a 4. A doplatil na to právě Petr Brecka.
„V jednom kole se dvakrát ocitl mimo trať. Mike si toho stačil všimnout a objel Petra po suché části. Nakonec jsme dojeli jako čtvrtí, ale i toto zkrátka patří k závodění,“ popisuje Neffe moment, který jeho tým připravil o stupně vítězů.
V nedělní jízdě, která se již konala v dopoledních hodinách za denního světla, nasvědčovalo vše tomu, že si u GT Sports Technology spraví chuť. Brecka totiž kroužil po dráze jako třetí v kategorii Masters. I tentokrát ale o bronzový výsledek přišel, v tomto případě ovšem ne vlastní vinou.
„Jeden ze závodníků se pokoušel Petra předjet z větného pytle v předposlední 14. zatáčce. Když se ale polovinou svého auta dostal po jeho bok, tak do něj najel a vystrčil. Tou dobou jel Petr rychlostí asi 240 km/h a najednou se začal točit. Zastavil se až metr od bariéry,“ říká Neffe k situaci, která jeho tým z nedělního závodu vyřadila. „Auto bylo z boku pomlácené a urazily se celé dveře. Petr je jednou rukou přidržoval, aby neupadly úplně. Pak zajel do boxů a tím pro něj závod skončil. Soupeř za to sice dostal penalizaci, ta nám ale nepomůže,“ smutnil.
Skutečnost, že se oba závody konaly ve zcela jinou denní dobu, představovala pro všechny týmy velkou výzvu při hledání správného nastavení. „V noci nám auto fungovalo lépe. Nejvyšší teploty byly vždy mezi 11 a 14 hodinou. Když se v sobotu startovalo do kvalifikace a v neděli do závodu, pohybovaly se teploty vzduchu mezi 35 až 39 stupni. Trať měla v kvalifikaci dokonce 55, což byl masakr,“ popisuje náročné podmínky Karel Neffe.
Zabrat dostaly také pneumatiky – nejenom kvůli vysokým teplotám, ale také díky drsnému povrchu asfaltu. „Gumy tu strašně trpěly a extrémně odcházely. V prvním závodě tři auta kvůli probrzděným pneumatikám dokonce odstoupila. V posledních minutách to byl vždy strašný boj,“ vysvětluje Neffe.
Ačkoli v Bahrajnu stáj GT Sports Technology zažila náročný víkend, přiblížila se k nemalému úspěchu. Petr Brecka se totiž v průběžném pořadí kategorie Masters stále nachází na třetí příčce, a to navíc se solidním náskokem 29 bodů před Markem J. Thomasem. Od zisku bronzového výsledku v konečném pořadí ho tak dělí už jen dva závody. Ty se uskuteční během nadcházejícího víkendu na rychlém městském okruhu v saúdskoarabské Džiddě. Opět se pojede v rámci doprovodného programu podniku F1.
Na závěr dodejme, že do hry ještě vstoupí škrtání dvou nejhorších výsledků. Petr Brecka by sice v tuto chvíli mazal 12 bodů, kdežto Thomas žádný, i to by ale českému jezdci k celkovému třetímu místu momentálně stačilo.
Foto: Porsche Carrera Cup Middle East
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.