Formule E má nového lídra. Sobotní triumf vynesl do čela Cassidyho

Nick Cassidy. To je po prvních třech závodech lídr průběžného pořadí formule E. Pilot Jaguaru ovládl díky dobře zvolené strategii sobotní klání v saúdskoarabské Díriji a nyní vede s náskokem 19 bodů před Pascalem Wehrleinem.

„Je to start jako ze snu,“ pochvaloval si v cíli vítěz, který při prvních dvou závodech sezony dosáhl vždy na třetí pozici. „Rozhodně to předčívá má očekávání. Z nějakého důvodu mi tato trať nikdy nešla a tím pádem jsem si myslel, že se budu znovu trápit,“ dodal.

Cassidyho cesta za triumfem byla podobná jako u Jakea Dennise v pátek. Novozélanďan vyrážel do závodu jako třetí a v úvodních kolech si tuto pozici držel, přičemž před ním jeli Robin Frijns a Oliver Rowland. Jako klíčové se znovu ukázalo správné načasování první aktivace útočného módu. Cassidy do něj přešel později než jeho hlavní dva rivalové a posunul se na první místo, kde se udržel i po druhé aktivaci. Poté již o vedení nepřišel.

Ačkoli Cassidy strávil většinu závodu na čele, v jednu dobu mu pořádně zatápěl Robin Frijns. Souboj s Nizozemcem si užil: „Na začátku jsme se do toho pořádně pustili. Bylo pěkné, že jsme mohli takto jet a snažili se vybudovat si náskok. Myslím si, že se nám to povedlo,“ uvedl.

Frijns se svým soupeřem souhlasil. I pro něj ale byla podobná bitva náročná z pohledu úspory energie. „Řekl bych, že v polovině závodu jsme se skoro navzájem oddělali. Bylo to pěkné, opravdová výzva,“ prozradil. Současně složil svému soupeři poklonu. „Nick byl pro mě dnes zkrátka příliš silným soupeřem a měl přede mnou trochu navrch.“

Cílem závodu nakonec projel Frijns jako druhý. Stupně vítězů doplnil Oliver Rowland ze stáje Nissan. Oba závodníci se na pódium propracovali poprvé po necelých dvou letech.

Těžký den pro Porsche

Cassidymu pomohlo k posunu do čela průběžného pořadí nejenom vítězství, ale také další trápení Pascala Wehrleina. Pilot Porsche dojel po startu z desáté pozice jako sedmý a celkově je nyní pozadu o 19 bodů.

„Byl to pro nás víkend, při kterém jsme vystřízlivěli,“ přiznává německý pilot, který při úvodním podniku v Mexico City zvítězil po startu z pole position. „V kvalifikaci nám zkrátka scházela rychlost. Když je nejlepší pilot Porsche až desátý, tak to samozřejmě nestačí a zaostává to za našimi očekáváními. V závodě má rychlost zas tak špatná nebyla a po pár předjížděcích manévrech jsem se posunul dopředu. Rozhodně je ale před námi spousta práce,“ vysvětluje.

Ještě více než Wehrlein se trápil Jake Dennis, který závodí s Porsche 99X Electric v barvách týmu Andretti. Po pátečním vítězství se tentokrát úřadující šampion musel spokojit s dvanáctou pozicí. Cílem sice projel jako desátý, později ale dostal pětisekundový trest za předjetí Mitche Evanse pod žlutými vlajkami. Tím přišel i o bonusový bod za nejrychlejší kolo, na který má závodník právo jen v případě, kdy dokončí závod mezi elitní desítkou.

Ohledně příčin neúspěchů se Brit shodl s Wehrleinem: „Chyběla nám rychlost na jedno kolo, v závodě jsme ale byli rychlí. Zajel jsem nejrychlejší kolo a rozhodně jsem byl jedním z nejrychlejších vozů. Na jedno kolo jsme ale rychlí nebyli. Stává se z toho tak trochu trend. Občas se nám sice podaří zajet kolo a dostaneme se do první pětky, je to ale vážně těžký úkol,“ nechal se slyšet Dennis, který startoval až jako čtrnáctý.

Třetí letošní podnik formule E je na programu 16. března. Pojede se v brazilském Sao Paulu.

Výsledky ZDE
Průběžné pořadí ZDE

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.