Prohlédněte si opravdu velkou galerii z prvního závodu nové sezony FIA WEC v katarském Dauhá.
Světový šampionát ve vytrvalostních závodech (FIA WEC) zaznamenal v posledních letech doslova raketový, který se projevil zejména nárůstem počtu zúčastněných týmů a výrobců. Nová sezona odstartovala v sobotu v katarské Dauhá závodem na 1812 km a skutečně bylo na co se dívat.
V roce 2021 měla kategorie Hyperaut na svém začátku pouhých pět účastníků a třída GTE Pro jen čtyři. Tento scénář se však do roku 2024 dramaticky změnil a seznam účastníků se výrazně rozšířil díky tomu, že se do soutěže zapojili noví výrobci a týmy. Počátek této proměny znamenal v roce 2022 vstup značky Peugeot do třídy Hyperaut. V roce 2023 dynamika pokračovala s příchodem továren Ferrari, Porsche a Cadillac, čímž se počet účastníků třídy Hyperaut v celé sezoně zvýšil na 13 a v Le Mans dokonce na 16.
Tento trend pokračuje i letos, kdy se představí 19 Hyperaut a 18 vozů nové třídy LMGT3, která nahradí kategorii GTE. Toto rozšíření vedlo k vyřazení třídy LMP2 ze startovní listiny FIA WEC, ačkoli se do ní na Circuit de la Sarther zase vrátí. Tato změna byla provedena s ohledem na rostoucí třídy Hyperaut a LMGT3.
V Dauhá jasně kralovalo Porsche, které obsadilo první tři místa - výsledky závodu ZDE.
Foto: FIA WEC/DPPI a závodní týymy
Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.