Podívejte se na zajímavé jezdecké statistiky z letošní sezony formule 1.
Max Verstappen, Red Bull
Max Verstappen svého týmového kolegu v kvalifikaci neustále překonával a na začátku závodu měl jen zřídkakdy šanci posunout se o pozici dopředu. Přesto si dokázal pozoruhodně dobře udržet nebo vylepšit své místo ze startu a do druhého kola se pouze dvakrát propadl o jedno místo.
Sergio Pérez, Red Bull
Sergio Pérez se v šampionátu umístil na druhém místě, což byl 24. případ v historii F1, kdy jezdec skončil za svým týmovým kolegou. Nasbíral však pouze 49,6 % Verstappenových bodů, což je ve srovnání s předchozími druhými doubly pozoruhodně nízký podíl.
Charles Leclerc, Ferrari
Charles Leclerc si zajistil nejvíce pole position ze všech jezdců kromě Verstappena, celkem pět. Navzdory tomuto působivému kvalifikačnímu výkonu se mu nepodařilo žádnou z těchto příležitostí proměnit ve vítězství v závodě.
Carlos Sainz junior, Ferrari
Carlos Sainz junior se vyznamenal tím, že jako jediný jezdec jiného týmu než Red Bull, který vyhrál Velkou cenu. To kontrastuje s výkonem jeho týmového kolegy.
Lewis Hamilton, Mercedes
Lewis Hamilton byl jediným jezdcem vedle stájí Red Bull a Ferrari, který v letos získal pole position.
George Russell, Mercedes
George Russell zaznamenal v průběhu závodů výrazný propad, když ve dvou samostatných závodech v Zandvoortu a Singapuru ztratil 14 míst, přičemž tomuto propadu se vyrovnal pouze Lando Norris po kolizi s Hamiltonem ve Španělsku.
Esteban Ocon, Alpine
V kvalifikacích byli Esteban Ocon a jeho týmový kolega výjimečně vyrovnanými soupeři. Ocon v průměru zaostával za Pierrem Gaslym o pouhou tisícinu sekundy.
Pierre Gasly, Alpine
Pierre Gasly těsně předstihl Ocona v šampionátu o čtyři body. Nebýt však sprintů, v nichž Gasly získal o šest bodů více než týmový parťák, jejich pořadí by se obrátilo.
Lando Norris, McLaren
Lando Norris měl pomalý začátek sezony s průměrem 1,5 bodu na závod, ale po vylepšení vozu McLaren si výrazně polepšil. Během následujících 14 Grand Prix získal v průměru 13,7 bodu.
Oscar Piastri, McLaren
Oscar Piastri dosáhl pole position a vítězství ve sprintu, ovšem tyto úspěchy nezopakoval ve Velké ceně.
Valtteri Bottas, Alfa Romeo
Valtteri Bottas se potýkal s problémy při startech do závodů. V průměru ztrácel 0,72 pozice v prvním kole, což je nejhorší výsledek ze všech jezdců.
Čou Kuan-jü, Alfa Romeo
Čínský jezdec zopakoval ve své druhé sezoně výkon z debutového roku a opět skončil na 18. místě se ziskem šesti bodů.
Lance Stroll, Aston Martin
Lance Stroll letos získal 74 bodů, což je výkon, které jeho týmový kolega překonal během pouhých pěti podniků.
Fernando Alonso, Aston Martin
Fernando Alonso často dojížděl jako nejlepší jezdec za vedoucími Red Bully. Statusu "nejlepšího z ostatních" dosáhl v šesti Grand Prix, což je více než kterýkoli jiný jezdec.
Kevin Magnussen, Haas
Kevin Magnussen zaznamenal nejvýraznější meziroční pokles v pořadí šampionátu mezi stálými jezdci. Propadl se o šest míst na 19. pozici.
Nico Hülkenberg, Haas
Nico Hulkenberg častěji dokončoval závody na horší pozici, než z jaké startoval. To se mu jako letos jedinému stalo ve 14 Grand Prix.
Alexander Albon, Williams
Alexander Albon bezkonkurenčně překonával svého týmového kolegu v každém podniku leotšního ročníku.
Logan Sargeant, Williams
Logan Sargeant často startoval ze zadní části startovního roštu a na poslední pozici se ocitl častěji než kterýkoli jiný jezdec, celkem šestkrát.
Nyck de Vries, AlphaTauri
Nizozemec jako jediný jezdec nepostoupil do třetí části kvalifikace ani nezískal žádné body.
Juki Cunoda, AlphaTauri
Japonec byl nejlepší v získávání pozic na začátku závodů. V prvním kole si pomohl v průměru o 1,4 pozice.
Daniel Ricciardo, AlphaTauri
Ze čtyř jezdců týmu AlphaTauri měl Daniel Ricciardo nejvyšší úspěšnost, v průměru nasbíral 1,2 bodu na závod.
Liam Lawson, AlphaTauri
Nováček dosáhl výkonu, kterému se v tento rok vyrovnal pouze Verstappen: nikdy nedokončil Velkou cenu na horší pozici, než na jaké startoval.
Foto: Pirelli
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.