O víkendu v německém Oscherslebenu startuje seriál DTM. Nová sezony přináší řadu změn v pravidlech.
Vedle viditelného omezení testů došlo v DTM k následující úpravě regulí:
1) Více času na trénink
ADAC se na žádost týmů rozhodl prodloužit první trénink o 10 minut, takže bude trvat 55 minut. Druhý trénink bude i nadále trvat 45 minut, takže jezdci budou mít v pátek na trati celkem 100 minut na přípravu na víkendové závody.
Michael Rebhan, manažer seriálu DTM, vysvětlil serveru Motorsport-Total.com důvody této úpravy: "Souvisí to s omezením testování a úplným vyloučením čtvrtečních testů. Rádi bychom tréninky zkrátili, ale jde o to, že během nich můžete měnit a zkoušet věci častěji. To - a to byl argument týmů - odlehčí částečně předchozím testům."
2) Povinné zastávky během FCY a safety car
Od letošní sezony se jakákoli výměna pneumatik provedená během žluté na celé trati (FCY) nebo během výjezdu safety car nebude započítávat do povinné zastávky v boxech. Toto pravidlo má zajistit, aby žádný jezdec nezískal nespravedlivou výhodu v závislosti na načasování své zastávky.
Sven Stoppe, ředitel závodů DTM, vysvětlil strategii tohoto rozhodnutí: "Jinak by byl ten, kdo zastavil dříve, znevýhodněn." Upozornil také na změnu týkající se použití safety car. Nebude nasazován během okna zastávek v boxech, aby se zajistilo zachování spravedlivých rozdílů mezi jezdci vybojovaných na trati.

3) Pravidlo pro první pětku rozšířeno na top 10
V rámci posílení konkurence musí nyní jezdci, kteří se kvalifikují do první desítky, startovat do závodu na stejné sadě pneumatik, jakou použili v kvalifikaci. Dříve se tento požadavek vztahoval pouze na pět nejlepších kvalifikantů. Tato změna pravidel ovlivní způsob, jakým jezdci řídí zahřívání a životnost svých pneumatik během závodu, a může změnit jejich celkovou strategii.
4) Žádná výhoda pro Schuberta
Tým Schubert Motorsport, který v letošní sezoně jako jediný pojede se třemi vozy, čelí specifickým předpisům týkajícím se provozu v boxech. Od druhého závodu sezony musí dva nejvýše umístění jezdci týmu Schubert v pořadí šampionátu sdílet jeden box, zatímco třetí jezdec má k dispozici boxové stání jen pro sebe.
Toto uspořádání umožňuje třetímu jezdci kdykoli vyměnit pneumatiky, aniž by ovlivnil strategii svých týmových kolegů. Michael Rebhan objasnil záměr tohoto nařízení: "U tohoto pravidla se týmy ptaly, co přesně děláme a proč to děláme. Myslím si ale, že je spravedlivé, když má nejslabší jezdec výhodu."
Foto: ADAC
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.