Clio Cup čeká klíčová kapitola v Mostě: Domácí Pekař versus polská ofenziva

Clio Cup Bohemia míří na Autodrom Most a rozjíždí druhou polovinu sezóny ve velkém stylu. Český favorit Tomáš Pekař bude na domácí trati čelit silné polské konkurenci v čele s Bartłomiejem Mireckim a Julianem Smiechowskim. Souboj o titul se vyostřuje a rivalita mezi Čechy a Poláky slibuje napínavou podívanou.

Dosavadní průběh šampionátu je paradoxem: ze šesti závodů vzešli pouze dva vítězové – Tomáš Pekař a Bartłomiej Mirecki. Přesto není o jednoznačnosti řeč. Naopak. Výsledková tabulka napovídá, že letošní Clio Cup se mění ve vyrovnaný duel dvou motorsportových velmocí střední Evropy. Mirecki se totiž společně s Julianem Smiechowskim drží v závěsu jen 20 bodů za Pekařem a mají shodné skóre. A co víc – v Poznani dokázali polští závodníci, že mají rychlost i sebevědomí.

Na slovenském Slovakia Ringu vládl Pekař a ostatní k němu stěží hledali cestu. Jenže pak přišla Poznaň – domácí trať Mireckiho a spol. – a role se obrátily. Poláci tam doslova zbořili scénář, podle kterého měl Pekař dál vítězit. V obou závodech byl Mirecki bezchybný, a Smiechowski s Marszałkowskim mu sekundovali jako dokonale sehraný tým.

Teď ale Clio Cup míří zpět na českou půdu, konkrétně na Autodrom Most. A to je teritorium Tomáše Pekaře. Mostecký okruh zná doslova nazpaměť, má na něm odjeté stovky kol, testy, tréninky i závody. Pokud měl Mirecki v Poznani domácí výhodu, Pekař ji bude mít tady – a obrovskou. „Domácí trať efekt“ by se mohl znovu projevit, ale mostecká šikana v první zatáčce už nejednoho favorita přinutila balit ambice předčasně.

Pekař sice dál vede celkové pořadí, ale nadcházející závody nabídnou hned několik otazníků. Bude pokračovat souboj s Mireckim? Dotáhne se Smiechowski? A dočká se konečně pódia velmi rychlý, ale zatím ne úplně šťastný Oskar Marszałkowski?

Zapomenout ale nelze ani na další jména. Nikodem Sobczyk už stál na pódiu a potvrzuje stoupající formu. Švéd Alexander Spetz se vytáhl na Slovakia Ringu a ukázal, že i ze severu Evropy může přijít překvapení. Do konce sezóny zbývají tři podniky – Most, Brno a Balaton Park – a šest sprintových závodů, které rozhodnou o novém šampionovi.

Ať už se ale bude tabulka přelévat jakkoliv, Most přinese další porci tvrdých soubojů, milimetrového řízení a zřejmě i další kapitolu rostoucí rivality mezi Českem a Polskem. Bitva o Clio Cup Bohemia vstupuje do druhé poloviny a rozhodně se máme na co těšit.

 

Foto: Clio Cup Bohemia

Autor

Tereza Chvílíčková

Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.