Chybělo málo a značka McLaren se mohla radovat ze svého prvního pódiového umístění v DTM. Benu Dörrovi se povedlo nedělní závod na Sachsenringu dokončit na druhém místě. Dvacetiletý mladík byl ale dodatečně vyloučen za několik prohřešků vůči pravidlům pro pneumatiky.
„Tento sport umí být občas pořádně krutý,“ napsal Dörr na sociálních sítích poté, co se dozvěděl o svém vyloučení. „V první řadě chci říct, jak moc hrdý na tento tým jsem. To, čeho jsme byli schopni za tak krátkou dobu v DTM dosáhnout, je výsledkem naší nikdy nekončící tvrdé práce. To, že v naší druhé sezoně dokážeme získat pole position a bojovat o stupně vítězů, ukazuje, že jsme na správné cestě. Vyhráváme i prohráváme společně,“ dodal.
Pro dvacetiletého Dörra šlo v neděli o dosud nejvydařenější závod v DTM, kde působí od roku 2024. Na startu mu sice patřilo osmé místo, v závodě se mu ale dařilo stoupat nahoru, k čemuž přispěla mimo jiné rychle zvládnutá dvojice zastávek v boxech nebo potíže soupeřů včetně kolize Jacka Aitkena a Thomase Preininga v bitvě o vedení. I díky tomu všemu dokázal Dörr dojet do cíle jako druhý.
Ze stříbrného výsledku a zisku prvního pódiového umístění v DTM se ale mohli u týmu radovat jenom krátce. Po skončení závodu totiž vyšlo najevo, že předtím, než se Dörr vypravil na startovní rošt, nasadili mechanici na jeho McLaren 720S odlišnou sadu pneumatik než tu, na které německý jezdec zajel svůj nejrychlejší kvalifikační čas. To je povinnost, která se vztahuje na nejlepší desítku z kvalifikace.
Před startem sice u Dörra došlo k výměně gum, v té době už je ale přezouvání zakázáno. A aby toho nebylo málo, při zastávce v boxech dostal jezdec znovu pneumatiky, se kterými najížděl na startovní rošt. Díky tomu už byly připravené a zahřáté, což mohlo Dörrovi poskytnout nelegální výhodu vůči ostatním jezdcům, kteří museli své obutí dostávat do správné provozní teploty déle. Po všech těchto prohřešcích přišla diskvalifikace.
Dörrovo vyloučení znamená, že jeho nejlepšími letošními výsledky nadále zůstává trojice osmých míst. V průběžném pořadí je patnáctý a zatím se mu daří lépe než o poznání zkušenějšímu týmovému kolegovi Timu Glockovi. Bývalý pilot F1 je až dvacátý druhý.
Ben Dörr letos zažívá o poznání lepší sezonu než loni, kdy byl v DTM nováčkem. Tehdy bodoval jen třikrát a celkově skončil jako dvacátý třetí se čtyřmi body. Letos už posbíral dohromady 43 bodů. Kromě Sachsenringu na sebe upozornil i při předchozím podniku na Nürburgringu, kde dokázal vybojovat pole position pro druhý závod.
Rodák z města Lich se během své kariéry stal už dvakrát vítězem závodu 24 hodin Nürburgring v rámci třídy. Loni opanoval s vozem KTM X-Bow GT2 klasifikaci SP11 Pro-Am, letos byl součástí vítězné posádky třídy SP 8T, která se střídala za volantem McLarenu Artura Trophy. Na svém kontě má rovněž titul vicemistra ADAC GT4 Germany, na který dosáhl v roce 2022.
Pokud si chce Dörr ještě letos připsat první pódiové umístění v DTM, má stále čtyři pokusy. O víkendu 13.-14. září absolvuje DTM dva závody na rakouském Red Bull Ringu a v termínu 4.-5. října uzavře sezonu dvojice jízd na Hockenheimringu.
Foto: Sachsenring
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.