Zarco v Austrálii zahodil nové díly Hondy. „Berou mi pocit z jízdy,“ vysvětluje Francouz

Johann Zarco zvolil v Austrálii nečekanou cestu zpět – doslova. Po sérii neuspokojivých výsledků se francouzský jezdec rozhodl odložit novinky, které Honda v posledních závodech nasadila, a vrátil se k dřívější specifikaci motocyklu. Přestože šlo o krok, který může z pohledu vývoje působit riskantně, Zarco tvrdí, že starší konfigurace mu dává větší jistotu i rychlost.

Zarco, který se k Honde připojil v roce 2024 po dvou letech v barvách Pramacu, byl v úvodu svého působení často nejlepším jezdcem značky. Vítězství ve Francii na mokré trati patřilo mezi největší momenty jeho sezóny. Jenže po letní přestávce se karta obrátila – tovární dvojice Luca Marini a Joan Mir dostala aktualizovaný motocykl, který okamžitě přinesl zlepšení.

Zarco obdržel stejný balík novinek o pár závodů později, ale výsledky se nedostavily. V posledních třech Grand Prix se umístil v top 10 jen jednou, a i proto se rozhodl pro radikální krok: vrátit se ke staršímu motoru a tradičnímu hliníkovému kyvnému rameni.

„Chtěli jsme zjistit, proč se motorka chová jinak. Od pátku jsme měli potíže se stabilitou,“ vysvětlil Zarco pro Canal+. „Nový motor, nové kyvné rameno, moje vlastní nastavení – všechno dohromady mi bralo pocit z jízdy. Ztratil jsem sebedůvěru, jel pomaleji a častěji padal. Takže jsme se vrátili ke kombinaci, která fungovala.“
Francouz popsal, že s návratem ke starším komponentům se zlepšil pocit i kontrola nad motocyklem. „Není to úplně starý motocykl, spíš kombinace. Starší motor, nový podvozek, a zpátky hliníkové rameno. Motorka je poddajnější a já se zase cítím, že ji můžu řídit podle sebe,“ dodal.

Změny však přišly pozdě – až během sobotního odpoledne. Ve sprintu Zarco skončil dvanáctý, čtyři pozice za týmovým kolegou Marinim. „Je pozdě. Měli jsme to udělat už v pátek,“ přiznal. „Ztratili jsme čas kvůli chaosu, který se táhne od konce léta. Sami jsme si přidělali starosti. Teď už s tím moc nenaděláme, ale trať mám rád a v závodě to nebylo úplně špatné.“

Zarco přesto zůstává optimistou a doufá, že návrat k dřívější specifikaci mu pomůže znovu najít jistotu, která mu v posledních týdnech chyběla. „Neříkám, že zázračně zrychlím, ale vím, že tohle je směr, kterému můžu věřit,“ uzavírá.

 

Foto: Lukáš Ston

Autor

Tereza Chvílíčková

Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.