Yamaha V4 stále za oceánem konkurence, varuje testovací jezdec Fernandez

Testovací jezdec Yamahy Augusto Fernandez otevřeně přiznal, že japonský výrobce zatím nedosáhl žádného zásadního pokroku s novým motocyklem MotoGP poháněným motorem V4.

Fernandez usedl na stroj při Grand Prix San Marina a o měsíc později i v Malajsii, kde si po závodě v Sepangu posteskl nad současnou konkurenceschopností motocyklu. „Byl to pro nás těžký víkend,“ uvedl. „Víkend jsme začali hůře, než jsme skončili v Misanu, takže jsme měli pocit, že musíme začít znovu a zjistit, co musíme udělat, abychom nakonec našli základ.“

Španělský jezdec se kvalifikoval na poslední místo s odstupem 2,381 sekundy od pole position a v závodě dokázal předjet pouze Miguela Oliveiru, který havaroval. Fernandez potvrdil, že od Misana byly provedeny jen drobné úpravy. „Jedinou pozitivní věcí je, že díky veškeré práci, kterou jsme odvedli, jsme nyní na stejném místě, jako když jsme dokončili závod v Misanu,“ dodal.

Otázka konkurenceschopnosti motocyklu pro úvodní závod sezóny 2026 v Thajsku zůstává otevřená. Fernandez původně prohlásil: „Ne, opravdu ne,“ ale připustil, že definitivní závěr si nechá až na testy ve Valencii. „Nyní jsme daleko od tempa, ale pokud se vydáme správným směrem po analýze všech dat, ve Valencii to potvrdíme a poté řeknu, zda budeme připraveni, nebo ne,“ vysvětlil.

Hlavní problémy motocyklu podle něj spočívají v motoru a vyváženosti. „Rád bych měl něco podobnějšího výkonu, jaký bude k dispozici. A pak potřebujeme základ; musíme pokračovat v práci na tom, co jsme viděli zde a v Misanu. Potřebujeme vyváženost motocyklu. Stále jsme nevyvážení,“ uvedl.

Yamaha plánuje pokračovat v soukromém testování V4 před nadcházejícím testem ve Valencii. Fernandez uzavřel: „Nemáme čas a chceme být připraveni na další závod. Musíme trochu zrychlit vývoj a proces, ale dobré je, že je teď jasné, jakým směrem se ubírat. Musíme dál tvrdě pracovat.“

 

Foto: Yamaha Monster Energy MotoGP

Autor

Tereza Chvílíčková

Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.