Škoda Auto slaví 32 let partnerství s MS v ledním hokeji premiérou modelů Enyaq RS a novou trofejí pro nejužitečnějšího hráče.
Škoda Auto pokračuje ve své výjimečné tradici a už po dvaatřicáté je oficiálním hlavním sponzorem MS v ledním hokeji. Na letošní ročník, který probíhá od 9. do 25. května ve švédském Stockholmu a dánském Herningu, si automobilka připravila silnou sestavu – včetně světové premiéry svých dosud nejsportovnějších elektrických modelů Enyaq RS a Enyaq Coupé RS.
„Lední hokej patří celosvětově mezi nejsledovanější disciplíny a tímto sportem žije během šampionátu spousta příznivců – loňský turnaj sledovalo 89 milionů diváků. Jako oficiální hlavní partner slavíme premiérou vrcholných elektrických modelů řady Enyaq RS,“ uvedl Martin Jahn, člen představenstva Škody Auto pro prodej a marketing.
Rodina Enyaq se vloni stala třetím nejprodávanějším elektromobilem v Evropě a nové verze RS mají ambici tento úspěch zopakovat. S designem Modern Solid, výraznou černou maskou Tech-Deck Face, výkonem 250 kW a zrychlením z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy patří ke špičce nabídky značky. Pohon všech kol obstarávají dva elektromotory, na každé nápravě jeden. Interiéry RS Lounge a RS Suite nabídnou bohatou výbavu a sportovní atmosféru.
Součástí hokejové oslavy je i zbrusu nová trofej pro nejužitečnějšího hráče turnaje, kterou navrhlo oddělení Škoda Design. Po sedmi letech dostal pohár nový vzhled s ručně foukaným křišťálem a výraznými geometrickými výbrusy, ladícími s designovým jazykem značky. Smaragdově zelené prvky ve skle připomínají barvy značky Škoda.
Flotila pro šampionát čítá 45 elektrifikovaných vozů, z toho 30 čistě elektrických Elroq a Enyaq, zbylých 15 tvoří plug-in hybridy Kodiaq iV a Superb Combi iV. Tyto vozy pomáhají s logistikou MS a připomínají snahu značky o udržitelnost.
Fanoušci si mohou nové modely prohlédnout v obou pořadatelských městech nejen v hale, ale i v zábavných fanouškovských zónách. Ve Stockholmu čeká návštěvníky simulátor střelby na branku i možnost vidět novou trofej zblízka. V Herningu zaujme obří brankářská maska v barvách značky. Nechybí karaoke vůz Elroq a minihry s hokejovou tematikou.
Škoda Auto je zapsána i v Guinnessově knize rekordů jako držitel nejdelšího sponzoringu MS v historii. Od roku 1992 nejprve jako partner mobility, od roku 1993 pak jako hlavní sponzor. Za tu dobu se značka proměnila v elektromobilového lídra a nyní tento příběh propojuje s globálním sportovním svátkem.
Foto: Škoda Auto
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.