Sepang chce po rekordní návštěvě pokračovat v MotoGP, vyjednává o nové smlouvě s Dornou

Malajsijská Grand Prix by měla zůstat pevnou součástí kalendáře MotoGP i po roce 2026. Sepang International Circuit aktuálně vyjednává s promotérem šampionátu, společností Dorna, o nové smlouvě, která by měla být uzavřena nejpozději začátkem příštího roku.

Malajsie hostí závody královské kubatury už od počátku devadesátých let, kdy se jezdilo na okruzích Shah Alam a Johor Bahru. Od roku 1999 je pak synonymem Grand Prix Malajsie moderní okruh v Sepangu, jenž patří k nejpopulárnějším zastávkám celé série.

Současná dohoda vyprší po závodě v roce 2026 a podle generálního ředitele okruhu Azhana Shafrimana Hanifa jsou jednání s Dornou zatím velmi pozitivní. „V současné době stále jednáme a brzy předložíme návrh ke schválení vládě. Doufám, že MotoGP bude moci pokračovat tady v Malajsii, ale samozřejmě je třeba zvážit mnoho faktorů, než se dohodneme na prodloužení smlouvy,“ uvedl pro Motorsport.com.

Jedním z klíčových témat jsou poplatky za pořádání, které by podle místních médií mohly vzrůst až o 20 procent. „Musíme zajistit, aby akce přinášela odpovídající návratnost investic. Nejde jen o poplatky, ale také o příjmy, které MotoGP Malajsii přináší,“ vysvětlil Shafriman.

Rekordní návštěvnost loňského závodu, kterou i přes dopravní komplikace spojené s návštěvou amerického prezidenta Donalda Trumpa v Kuala Lumpur překonalo téměř 191 tisíc fanoušků, je důkazem rostoucí popularity MotoGP v regionu.

„Je mnoho věcí, které chceme zlepšit – od vstupenek přes dopravu až po celkový zážitek fanoušků. Chceme, aby byla všechna místa zaplněna, aby vláda viděla MotoGP jako příležitost, jak přilákat více turistů,“ dodal šéf Sepangu.

Malajsie bude mít navíc už v roce 2026 ještě výraznější roli – Kuala Lumpur se stane dějištěm oficiálního zahájení sezony MotoGP, které proběhne 6.–7. února, těsně před začátkem předsezónních testů. „Těším se, že tato událost otevře dveře novým fanouškům a ještě více posílí značku MotoGP v Malajsii,“ uzavřel Shafriman.
 

Foto: Monster Yamaha MotoGP 

Autor

Tereza Chvílíčková

Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.