Silný závěr v Chorvatsku: Rybníček bere stříbro a celkové třetí místo v ME

Marek Rybníček zakončil svou první kompletní sezónu v mistrovství Evropy závodů do vrchu druhým místem v Buzetu a třetím v celkovém hodnocení šampionátu. Český jezdec zvládl premiéru na náročné chorvatské trati bez chyb a s nově pořízeným vozem už vyhlíží útok na nejvyšší příčky v příštím roce.

„S výsledkem jsem maximálně spokojený. O tomto víkendu jsme vytěžili z toho, co šlo nejvíc,“ říká Rybníček. Buzet byl pro něj novým terénem – trať technicky náročná i rychlostně, mezi zatáčkami i rovinkami. Zvládnout ji na první pokus není snadné, ačkoliv to podle Marka nebylo ani zdaleka ideální, podařilo se mu jezdit bez zásadních problémů.

Technika fungovala spolehlivě, auto, které je pro něj novinkou, zvládlo víkend bez výrazných závad. „Mechanik odvedl skvělou práci, auto bylo připravené perfektně,“ dodává.

Tato sezóna znamenala pro Marka Rybníčka přechod na vyšší úroveň – jde o jeho první kompletní evropský šampionát. „Musel jsem se učit většinu tratí na poprvé a to není nikdy jednoduché. Navíc jsem si zvykal na nové auto,“ shrnuje. Přesto se mu povedlo několikrát zabodovat mezi nejlepšími ve skupině 3 a prokázat, že jeho rychlost se blíží těm nejlepším.

Buzet nepřinesl žádné velké technické kolapsy. Rybníček zdůraznil, že celý víkend proběhl ve velmi dobré atmosféře bez krizových situací. To je vzácné – v závodech do vrchu často rozhodují malé detaily, mechanika nebo nepřízeň počasí. Tentokrát vše drželo – s výjimkou začátků, kdy auto ještě hledalo optimální nastavení.

Buzet není častá trať pro české jezdce, takže novinkou byla atmosféra, charakter závodu, kapacity, i vizuální stránka. Rybníček prohlásil, že závod byl pro něj vítanou výzvou – nová trať, nové podmínky, nové zkušenosti.

Závod v Buzetu není koncem programu –Rybníček plánuje ještě jeden exhibiční závod ve Skradinu v Chorvatsku. Do budoucna má ambici pokračovat v plném rozsahu evropského šampionátu i v příštím roce. Klíčovou změnou je také nový vůz – Škoda Fabia RS Rally 2 s nejnovější specifikací – který by mohl poskytnout lepší zázemí pro boj o vrcholné příčky.

Ačkoliv titul nevybojoval, Rybníček se posunul. Uvědomil si, kde jsou limity – vozu, zkušeností, technických možností – a kde jsou příležitosti. Především nová tratě, stabilita, spolehlivost, také důvěra ve vlastní schopnosti, to jsou věci, na kterých lze stavět.

Jak říká: „Teď už vím, že jsme schopný bojovat o nejvyšší příčky – a příští sezónu se o to zase pokusíme.“

Autor

Tereza Chvílíčková

Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.