Zarco otevřeně s Hondou: Hledá cestu zpět k jistotě a rychlosti

Johann Zarco se po sérii pádů a ztrátě tempa snaží najít nový rytmus. Během víkendu v indonéské Mandalice si francouzský jezdec sedl ke stolu s vedením Hondy a svým týmem LCR, aby si upřímně vyříkali, proč se mu s novým motocyklem nedaří tak, jak by chtěl.

Honda po letní přestávce uvedla výrazně přepracovaný model RC213V – s novým rámem, kyvnou vidlicí i aerodynamikou. Zatímco tovární dvojice Joan Mir a Luca Marini s novinkou dokázali zazářit – Mir se dostal na pódium v Japonsku a Marini skončil druhý v Indonésii – satelitní tým LCR takové štěstí neměl. Zarco, který motorku obdržel se zpožděním až při testech v Misanu, se trápí s nastavením i s přilnavostí.

V kvalifikaci v Mandalice skončil až osmnáctý a v závodě, který dokončilo jen čtrnáct jezdců, dojel dvanáctý. „Na starém motocyklu jsem se cítil jistě, zlepšoval jsem se a mohl využít svůj styl. Teď je to jiné. Můj způsob jízdy se liší od Mira i Mariniho, a to, co dřív fungovalo, tady neplatí,“ popsal Zarco po víkendu.

Francouz přiznává, že ztráta sebevědomí přišla hlavně po sérii pádů v létě. Mezi Aragonem a Barcelonou pětkrát nedokončil závod, což z něj udělalo jezdce s největším počtem pádů v sezoně. „Během léta jsem šel několikrát k zemi a ztratil jsem jistotu. Teď se ji snažím znovu vybudovat – dokončovat závody, sbírat kilometry. V Motegi i tady jsem to zvládl, i když tempo není ideální,“ řekl.

Přesto zůstává optimistou. „S Hondou jsme měli otevřenou, férovou debatu. Vytvořili jsme nový základ, na kterém můžeme stavět. Vím, že když se mi vrátí sebedůvěra, přijde i rychlost. Není důvod panikařit – i ti nejlepší, jako Bagnaia, mají víkendy, kdy se trápí,“ dodal Zarco.

Zatímco tovární Honda slaví první známky zlepšení, satelitní jezdec teď stojí před výzvou – najít v novém motocyklu RC213V pocit, který mu dřív přinášel vítězství. A především znovu získat důvěru v sebe i svůj stroj.

 

Foto: Lukáš Ston

Autor

Tereza Chvílíčková

Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.