Aleš Kotěra si připsal dvě druhá místa, Pavel Bejda s Vendulou Vlasákovou zaznamenali po jednom bronzu. Všem jezdcům stáje GT2 Motorsport se při podniku série Maverick Hill Climb Czech v Brně podařilo probojovat na stupně vítězů.
Nechybělo moc a bylo z toho i vítězství. Už v prvním nedělním závodě se k němu v rámci třídy E1+3000/2WD přiblížil Aleš Kotěra. Ten se během podniku střídal společně s Pavlem Bejdou ve voze Porsche Cayman GT4 S Clubsport. Při úvodním pokusu prvního závodu využil své zkušenosti s novým asfaltem, které nasbíral při brněnských track days, a s časem 1:58,85 byl nejrychlejší ze všech. Porazil i favorita Martina Jermana s Lamborghini Huracán ST EVO2, který zajel 1:59,11.
Druhá série jízd ale zamíchala kartami a Kotěra si nakonec jen těsně odnášel stříbro. I při druhém pokusu se sice vešel pod hranici 1:59 a podal výkon v hodnotě 1:58,79, Martin Jerman ale tentokrát zabral a výrazně se zlepšil. Jeho čas měl hodnotu 1:58,16 a rozdílem necelých čtyř desetin si zajistil prvenství.
Druhý závod víkendu přinesl stejné výsledky. Kotěra začal s časy 1:58,68 a 1:58,63. Ty ho v obou případech zařadily na druhé místo za Jermana. Při třetí sérii byl sice rychlejší než on, jeho výkon ale měl hodnotu 1:59,80 a jelikož se jezdcům započítával jen součet dvou nejlepších jízd, nesehrál v konečném pořadí žádnou roli. Kotěra si tak připsal další druhé místo.
„Aleš je okruhový specialista a porazil mě. Jel dobře,“ pochválil svého parťáka Pavel Bejda. I třetí nejlepší jezdec letošního mistrovství republiky ve skupině 3 si ale sáhl na pohár. V prvním závodě obsadil třetí místo, ke kterému ho dostaly časy 2:01,88 a 2:00,48. Druhý závod po něj skončil čtvrtým místem. V něm podal Bejda výkony v hodnotě 2:01,36, 2:00,49 a 2:00,71.
„Jelo se mi dobře. Se třetím místem ve skupině jsem spokojen. Sice to lehce klouzalo, ale jinak žádný problém. Byla to taková zábava na konec sezony,“ uvedl jezdec, který se v loňském roce stal v mistrovství republiky šampionem skupiny 3.
Tým GT2 Motorsport měl na Masarykově okruhu zastoupení také v podobě Venduly Vlasákové. Ta nastoupila tradičně s vozem Škoda Felicia. Klasifikace třídy E1-2000 jí přinesla sedmé, respektive osmé místo. Radost jí ale udělaly výsledky dámského poháru. Tam skončila v prvním závodě jako třetí. Druhé klání pro ni skončilo čtvrtou příčkou. V juniorském hodnocení zaznamenala osmou a devátou pozici.
Foto: Václav Havlíček
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.