Třetí místo absolutně mezi historiky, druhé v rámci mistrovství České republiky. Jaroslav Prášek si s monopostem Chevron B42 F2 užil v rakouské St. Agathě sladkou tečku za letošní vrchařskou sezonou. Další jezdec stáje GT2 Motorsport Pavel Bejda si pojistil celkové třetí místo v české skupině 3.
„Mám radost,“ potěšilo Práška jeho vlastní vystoupení, které mu kromě bronzu v absolutní klasifikaci a stříbra v českém hodnocení přineslo také vítězství ve třídě E5-2000. „Je to opravdu velmi rychlá trať. Dosáhl jsem rychlostního průměru přes 130 km/h,“ užil si charakter místní dráhy, na kterou se vrátil po více než 10 letech.
Finálový podnik letošního ročníku v St. Agathě se lišil od většiny českých podniků mimo jiné svým formátem. Jelo se totiž společně s mistrovstvím střední Evropy. To znamenalo, že na programu byl jenom jeden závod v neděli. Při něm každý z jezdců dostal dva pokusy a o konečných výsledcích rozhodl jejich součet.
Při prvním pokusu dosáhl Prášek času v hodnotě 1:18,900. Ve druhém se zlepšil na 1:17,399. V absolutní klasifikaci se před ním umístili pouze Josef Čermák a domácí Harald Neuherz. Ti nastoupili ve vozech Osella PA20S a Audi Quattro S1. „Jejich auta jsou novější a svádět s nimi boj zkrátka nebylo v našich silách,“ považuje Prášek svůj výsledek za maximum možného.
Tým GT2 Motorsport reprezentoval v St. Agathě také Pavel Bejda. Ten si se svým vozem Porsche Cayman GT4 S Clubsport dojel pro vítězství v české skupině 3, které vybojoval s časy 1:14,678 a 1:14,796. Tímto výsledkem loňský šampion definitivně zpečetil svůj letošní bronz.
„Bylo to pěkné srovnání s konkurencí z Německa nebo Rakouska. Užil jsem si to,“ hodnotil víkend Bejda, který se v St. Agathě představil premiérově. „Je to výborná trať s nádhernou atmosférou. Měl jsem skvělé místo na kraji depa, poblíž byl nějaký statek. Tento závod má evropské parametry,“ popisuje.
Jak Jaroslava Práška, tak Pavla Bejdu bychom měli na „kopcích“ vídat i v příštím roce. Oba jezdci ale přemýšlejí o změnách. „Uvidíme, co přinese zima, ale už neplánujeme pokračovat se stejným autem. Ještě uvidíme,“ prozrazuje Bejda. O sezoně 2026 už přemýšlí i Prášek. „Připravujeme nové motory. Možná něco odjedu i s třílitrem,“ dodává.
Foto: GT2 Motorsport
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.