Tým Jakuba Smrže otevírá v roce 2026 zcela novou kapitolu. Po sedmi sezonách ve World Supersport 300, kde vychoval řadu mladých jezdců a dokázal bojovat i o světový titul, přichází zásadní změna. Smržův projekt nově ponese jméno Panattoni BGR Smrz Racing a přesouvá se do čerstvě vzniklé kategorie Mistrovství světa Sportbike.
Tým zároveň získává silného titulárního partnera – společnost Panattoni – a poprvé také oficiální podporu Yamaha Motor Europe. Právě ta bude mít zásadní roli při vývoji závodního balíčku pro model Yamaha R7.
V sestavě zůstává český talent Troy Sovička, který s týmem prošel modrou pyramidou od R3 bLU cRU Cupu až po WorldSSP300. V roce 2026 jej doplní zkušený Ital Mirko Gennai, jezdec se silnými výsledky z předchozích sezon a vítězstvím ve WorldSSP300.
Smrž Racing po uzavření třídy WorldSSP300 vstupuje do neprobádaných vod, ale s jasnou vizí: pokračovat v rozvoji mladých závodníků a zároveň využít technickou podporu velkého továrního partnera. Pro Sovičku, teprve sedmnáctiletého jezdce, půjde o druhý rok na světové scéně, tentokrát s možností učit se od výrazně zkušenějšího týmového kolegy.
Panattoni jako nejvýznamnější evropský developer průmyslových nemovitostí propojí své aktivity s týmem i v rovině udržitelnosti. BGR Smrz Racing tradičně pracuje nejen s mladými českými jezdci, ale dlouhodobě rozvíjí i projekty jako Mini Racing Series, odkud vzešla řada domácích i mezinárodních talentů.
Tovární podpora Yamahy dodává projektu další rozměr. Jak zdůrazňuje Niccolò Canepa, Road Racing Sporting Manager Yamaha Motor Europe, právě nová kategorie Sportbike otevírá prostor pro využití technického know-how modelu R7. „Jsme opravdu nadšení z nové kategorie Mistrovství světa Sportbike v příštím roce. Už teď víme, že R7 má skvělý závodní základ…,” říká a dodává, že příchod Panattoni BGR Smrz Racing a jeho jezdecké dvojice považuje za klíčový krok k silnému továrnímu zastoupení.
Zkušený Ital Mirko Gennai se netají tím, že právě spojení se Smržovým týmem a podporou Yamahy pro něj představuje jasný impuls do další kariéry. „Je to projekt, který mě opravdu nadchl, a nemohu se dočkat, až tohle nové dobrodružství vypukne,” říká s tím, že po nelehké sezoně 2025 je jeho motivace „větší než kdy dřív“.
Sovička, který pokračuje s týmem i do roku 2026, vidí v nové třídě přirozený krok ve svém vývoji. „Byla to skvělá zkušenost, hodně jsem se naučil, a vím, co mohu příští sezónu očekávat,” hodnotí uplynulý rok. Na R7 se podle svých slov těší a věří, že mu motocykl bude sedět.

Za celým projektem stojí Jakub Smrž, který po sedmi sezonách v supersportovní třístovce otevírá novou kapitolu svého týmu. „Sportbike začneme všichni od nuly, a jsem rád, že jsme navázali spolupráci se značkou Yamaha,“ říká. S kombinací mladého talentu a zkušeného závodníka věří, že tým dokáže v nové třídě rychle najít pevnou půdu pod nohama.
Sezona WorldSPB bude mít osm podniků. Premiéra proběhne 20.–22. března 2026 v portugalském Portimau. Českým fanouškům udělá radost, že nová třída se poprvé představí i na domácí půdě – 15.–17. května na Autodromu Most.
Foto: Smrž Racing via Facebook
Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.