Teardrop. Vanwall vyráží na silnice s vlastním motocyklem

První legální motorka značky Vanwall je tady a rozhodně nezapadne.

Motocykl Vanwall Teardrop vznikl po několika letech vývoje jako vůbec první silniční stroj nesoucí jméno této legendární značky. Pod kapotáží má dvouválcový motor, který kombinuje výkon s plynulostí, ale stejně výrazný je i vzhled. Stroj sází na uhlíková vlákna, titan a leteckou ocel, a celé jeho provedení připomíná spíš designérskou skulpturu než klasický motocykl.

Design Teardropu odkazuje na závodní dědictví Vanwallu. Některé barevné varianty vzdávají hold historickým vozům, další si zákazníci mohou přizpůsobit podle vlastních představ. Zákazník si může nakonfigurovat technické detaily i vzhled, čemuž odpovídá i cena – tohle není stroj pro každého.

Myšlenka na vznik Teardropu pochází od doktora Colina Kollese. Ten chtěl navázat na někdejší model C-01 a spojit současné technologie s aerodynamickými prvky z minulosti. Výsledkem je motocykl, který má být nejen zážitkem na silnici, ale i pojízdným uměleckým dílem. Bez bombastických sloganů – Vanwall udělal stroj, který vypadá jako sen a umí jezdit.

Technické specifikace:
Motor:
Architektura: 2válcový čtyřtaktní motor do V pod úhlem 75°
Objem: 1 390 cm³
Výkon (přibližně): 200 koní
Převodovka: 6stupňová převodovka s čelním ozubením

Podvozek:
Rám: Ocelový rám Aero Tech v kombinaci s titanem a uhlíkovými vlákny
Rozvor: 1 645 ± 15 mm
Výška sedla: 710 mm
Suchá hmotnost: 181 kg
Rozměr kol/pneumatik – přední: 3.00x19; 120/70 ZR19
Rozměr kol/pneumatik – zadní: 6.00x17; 190/55 ZR17

Foto: Vanwall

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.