Tři stíhací jízdy dovedly Hanzala na Supermotu ke druhé příčce v S2. Do Moravského Krumlova by se rád vrátil

Premiérový ročník podniku Supermoto v Moravském Krumlově skončil pódiovým výsledkem i pro stáj GT2 Motorsport. Na stříbrné příčce v kategorii S2 se totiž umístil Tomáš Hanzal. Na vítězného Mateusze Otrebu mu chybělo pouze šest bodů. Nebýt smůly v podobě předčasného ukončení druhé jízdy a problémů s převodovkou, věří, že mohl pomýšlet i na první místo.

Ze začátku to přitom nevypadalo, že to bude pro Hanzala vydařený víkend. V kvalifikaci totiž zajel až 12. čas a z této pozice tak musel startovat do všech závodních jízd. Hned v sobotním klání ale soupeřům ukázal, že s ním musí počítat. Během dvanácti kol se totiž zvládl posunout o deset pozic nahoru a cílem projel jako druhý. O stříbrném výsledku navíc rozhodl až v úplném závěru.

"Bylo to super. Na druhou pozici před Markuse Wazlawika jsem se dostal až v poslední zatáčce. Už asi ani nečekal, že se tam objevím, takže jsem ho mohl vzít vnitřkem," byl Hanzal nadšený po první jízdě.

V neděli jezdec GT2 Motorsportu ukázal, že jeho sobotní výkon nebyl náhodný. Zatímco ve druhé rozjížďce se propracoval na třetí místo, v té závěrečné zopakoval druhou příčku z úvodní jízdy. Celkově nasbíral stejně jako Markus Wazlawik 67 bodů. Díky většímu počtu druhých míst to ale byl Hanzal, kdo bral stříbro i celkově. Na vítěze Mateusze Otrebu mu chybělo šest bodů.

Na cestě za vítězstvím Hanzala zbrzdilo několik smolných momentů. Kromě nevydařené kvalifikace to byla i chyba traťového komiaře ve druhé rozjížďce.

"Kuba Raušer boural v jedné ze zatáček. Mávalo se žlutými vlajkami a už se zvedal. Traťový komisař nám pak ale skočil do cesty a poslal nás do boxů. Při žluté vlajce se ale něco takového nedělá, jenom při červené. Závod byl ale zastaven a jelikož už nebyl čas, dokončit jsme ho nemohli. Škoda, už jsem byl nalepen na Wazlawikovi s Otrebou, kteří jeli přede mnou. Stačilo jedno nebo dvě kola a možná bych je oba předjel," mrzelo Hanzala.

Ve třetí jízdě zazlobila pro změnu technika: "Dvakrát jsem nemohl zařadit čtyřku. Otreba mi tedy díky tomu vždy o pár metrů ujel. Pak jsem sice něco dohnal, ale v poslední zatáčce mi chyběl asi metr k tomu, abych mu to tam poslal vnitřkem," popisuje události ze závěrečného klání.

Příště už mezi elitou

Příštího ročníku podniku Supermoto by se Hanzal chtěl zúčastnit již v nejvyšší kategorii supermotardů S1. S tou už má zkušenosti z dřívějška.

"Minulý rok jsem S1 zkusil, ale v prvním závodě mě jiný jezdec sundal a v neděli jsem kvůli tomu nemohl startovat. Letos jsem se tedy rozhodl, že půjdu do S2. Příští rok ale zase zkusím S1," říká ke svým budoucím plánům Hanzal, pro kterého bylo Supermoto jediným letošním závodním vystoupením.

Hanzal by rovněž nebyl proti, kdyby i v roce 2023 byl dějištěm závodu Moravský Krumlov: "Byla to příjemná změna. Možná, že se mi to líbilo i více než v Hrušovanech. Zadní pasáž s vracečkou a esíčkem přes parkoviště je zajímavá. Kde ostatní brzdili, tam já přidával plyn. Bylo to super. Nevadilo by mi, kdyby se Supermoto přesunulo do Moravského Krumlova nastálo," dodává.

Hanzal není jediným jezdcem z letošního startovního pole, kterému by se návrat do Moravského Krumlova v budoucnu zamlouval. V podobném duchu už se vyjádřil například i Erik Provazník, který letos skončil po velké bitvě s rakouským jezdcem Rudym Bauerem na druhé příčce v kategorii S1.

Foto: Supermoto

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.