Toyota představí v rámci Finské rallye speciální GR Yaris s vodíkovým spalovacím motorem. Řídit ho bude Juha Kankkunen.
Toyota na úvodní rychlostní zkoušce Finské rallye představí nový vodíkový vůz GR Yaris Rally2 H2 Concept. Nejde o elektromobil, ale o speciál se spalovacím motorem na stlačený vodík. Auto vychází z běžného Yarisu kategorie Rally2 a má zůstat věrné klasickému zvuku i dynamice, na jakou jsou fanoušci rallye zvyklí. Na vývoji konceptu se podílel i šéf týmu Toyota Gazoo Racing a bývalý jezdec Jari-Matti Latvala. Zkušenosti s podobnou technologií sbíral už dříve v japonském okruhovém šampionátu Super Taikyu, kde Toyota od roku 2021 nasazuje upravenou Corollu s vodíkovým motorem.
Vodíkový Yaris si odbyl evropskou premiéru už v roce 2022 při exhibici v Belgii. Teď se prototyp dočkal nové verze a do centra pozornosti se dostane na smíšené městské trati Harju v Jyväskylä, která zahájí soutěž ve čtvrtek večer a pojede se i v pátek jako desátá erzeta. Za volant usedne finská legenda a čtyřnásobný mistr světa Juha Kankkunen, dnes zástupce šéfa týmu. Koncept bude zároveň vystaven v servisní zóně vedle dalších vodíkových vozů značky Toyota, včetně modelů Mirai a Tundra. Výrobce tím připomene, že vodík může být jednou z cest, jak zachovat emoce motorsportu i v době přechodu na ekologičtější technologie.
Foto: Toyota
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.