Druhé místo v klasifikaci Alpe Adria Cupu, třetí pozice mezi vozy Rally4 a dokonce desáté místo celkově. Zahraniční premiéra Tomáše Večerky s vozem Opel Corsa skončila úspěchem. Jezdec stáje GT2 Motorsport dokonce označil chorvatskou Rallye Karlovac za nejlepší vystoupení ve své kariéře.
„Toto je můj nejlepší výsledek v kariéře,“ radoval se 21letý mladík. „Kdyby nám někdo před soutěží řekl, že to dopadne takto, tak bychom to brali všemi deseti. Vše proběhlo bez problémů a tak, jak jsme si to představovali. Bylo to strašně náročné, ale můžeme být maximálně spokojení,“ pochvaloval si.
V rámci Alpe Adria Cupu, kterého se účastní od loňska, se Večerka probojoval na stupně vítězů vůbec poprvé. Svého předchozího nejlepšího výsledku shodou okolností dosáhl také na chorvatské Rallye Karlovac – skončil zde čtvrtý s Renaultem Clio Rally5. Právě z francouzského speciálu se přesunul do Corsy. Tu si v závodním tempu poprvé vyzkoušel už loni při prosincové Mikuláš rallye ve Slušovicích.
Při Rallye Karlovac, kde posádky během dvou dnů absolvovaly osm rychlostních zkoušek o celkové délce 88,80 kilometrů, usiloval Večerka o výhru od úplného začátku. Po celou dobu soutěže, která se jela i na některých trasách z chorvatského podniku WRC, se držel na druhém místě a přetahoval se s vedoucím Jánosem Szilágyim ve voze Peugeot 208 Rally4.
Ke zkušenému šedesátníkovi, který se v minulosti stal mimo jiné dvojnásobným mistrem Chorvatska, se Večerka dostal nejblíže po sobotní třetí rychlostní zkoušce. Po ní ztrácel pouze 1,8 vteřiny. Konečný rozestup v cíli činil rovné 4 sekundy.
„Celou soutěž jsme si to mezi sebou dávali jenom o vteřinky. Trochu mě to mrzí, ale na kdyby se nehraje. Bohužel to tak je,“ uvedl jezdec stáje GT2 Motorsport, který litoval momentu z úvodní „erzety“. „Přetočili jsme se ve vracáku. Tam jsem mohl nechat asi tak deset vteřin. Bez této ztráty by to stačilo na vítězství,“ uvědomuje si.
Večerka rovněž podotýká, že s Jánosem Szilágyim šlo o rovný souboj. „Peugeot a Opel jsou vlastně úplně stejná auta,“ poukazuje na skutečnost, že obě značky patří do koncernu Stellantis. „Vše je úplně stejně včetně interiéru nebo motoru. Jen ta auta zkrátka mají vpředu jiný znak. Jinak jsou ale vyrobena v podstatě ve stejné fabrice,“ přibližuje.
Tomáš Večerka se letos v seriálu Alpe Adria Cup ještě objeví. Na programu má vybrané podniky. Tím nejbližším bude slovinská Rallye Železniki v termínu 28.-29. června.
Foto: GT2 Motorsport
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.