Letošní Supermoto bude opět úplně jiné, slibuje Tomáš Ševčík. Na jezdce čeká vyasfaltovaný terén

Více než 60 závodníků ze sedmi zemí světa, vyasfaltovaný terén a tradičně bohatý doprovodný program. Takový bude v pořadí už třetí ročník závodu Supermoto v Moravském Krumlově. Nejenom o něm jsme si povídali s hlavním organizátorem Tomášem Ševčíkem.

Supermoto se letos bude už potřetí konat v ulicích Moravského Krumlova. Jak se na to těšíš?

Tak jako každý rok se těším moc.

V tuto chvíli se už nejspíš připravuje trať...

Ano. Trať se připravuje. Letošní novinkou je, že celý terén bude přeasfaltovaný. Podklad sice zůstane hliněný, ale nahoře bude asfalt.

Letošní ročník dostal srpnový termín. V minulosti přitom bylo zvykem, že se Supermoto konalo už v polovině července. Proč je letos datum jiné?

My zkrátka musíme dát všechno dohromady. Musíme zohlednit kalendáře různých šampionátů v supermoto, například českého a rakouského mistrovství. To platí například také pro program týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra. Původně jsme měli jet už během prvního srpnového víkendu, to nám ale bohužel nevyšlo a nakonec jedeme až nyní, což se nám kryje s rakouským mistrákem. Tento víkend je ale jediný, kdy jsme schopni tuto událost uspořádat. Zkrátka jsme se snažili maximálně vyjít vstříc všem, aby se mohli zúčastnit.

Kvůli termínové kolizi s rakouským mistrovstvím bude letos ve startovní listině chybět Rudy Bauer. Ten při obou z dosavadních ročníků Supermoto v Moravském Krumlově ovládl třídu S1...

Ano, omluvil se. Je mu to líto. On má ale letos v plánu celý rakouský šampionát, takže zkrátka bude chybět. Musí vyhovět také svým partnerům.

Bauerova absence ve třídě S1 staví do role velkého favorita Erika Provazníka. Český závodník skončil v roce 2022 i loni druhý, vždy po těsném boji právě s Bauerem. Máš proto pocit, že letošní ročník bude v S1 výhradně záležitostí právě Erika Provazníka?

Necháme se překvapit. Erik je výborný jezdec a také je to náš kamarád. Snaží se nám pomáhat, i tím, že zkouší nalákat jezdce z mistrovství světa nebo mistrovství Evropy. On sám má zájem na tom, aby tu měl kvalitní konkurenci. Ještě to není potvrzené, ale dost možná přijedou někteří další velmi rychlí jezdci. Ve startovní listině jsou i nějaká nová jména, například z Rakouska, Německa a Polska. Uvidíme, jak to komu půjde.

Předběžně je přihlášeno více než 60 závodníků. Jak jsi s tímto číslem spokojen?

Přiznám se, že statistiky z loňského roku už si úplně nepamatuji. Řekl bych ale, že počet přihlášených je tentokrát větší.

Očekáváš také větší množství diváků než loni?

Přáli bychom si to. Byli bychom rádi, kdyby přišlo co nejvíce diváků a byli spokojení. Také bychom celý podnik chtěli absolvovat bez zranění. Doufám, že půjde o pěknou podívanou, na kterou budeme rádi vzpomínat.

V posledních dnech několikrát zapršelo. Nemáš proto obavy z deště?

Nemáme. Zatím to vypadá moc dobře. Zdá se, že bude teplo, akorát tak na opalování. Pojede se na dobře zahřátých pneumatikách a jezdcům to bude výborně držet. Nepředpokládáme, že bude pršet.

Už jsi prozradil, že se pojede na vyasfaltovaném terénu. Dojde oproti loňsku k ještě nějakým dalším změnám na dráze?

Jinak zůstane vše stejné.

Nyní pojďme k doprovodnému programu. Ten bude stejně jako v předchozích letech bohatý. Tradičně nabídne exhibiční jízdy dvou vozů Lamborghini Super Trofeo ST EVO2 stáje Mičánek Motorsport powered by Buggyra, dále také tým 3RCZ.com s autokrosovými buginami, kaskadérskou show Special Brothers nebo boxerské zápasy. Novinkou bude vystoupení českého sporťáku se silniční homologací Sigma WR...

Na to jsem zvědavý. Kdysi jsem se mohl svézt s něčím podobným. Jsem rád, že někdo z České republiky dokáže něco takového vůbec vytvořit. Jsem zvědavý, jak to bude fungovat. Je to podle mě další zajímavé zpestření.

Jak bys na letošní ročník Supermoto nalákal fanoušky, kteří již navštívili předchozí dva ročníky a závod tak už dobře znají?

Letošní ročník je opět trochu jinou kombinací. Pojedou jiní jezdci v S1, S2 i čtyřkolkách, doprovodný program bude také o něco jinačí. Řekl bych, že to bude opět úplně jiné než loni.

Jako zpomalovací vůz bude letos použit Mercedes-AMG C63 S E Performance z dílen brněnského autosalonu Hošek Motor. Usedneš za volant zpomalovacího vozu opět ty osobně?

Ano. Auto už jsme si trochu vyzkoušeli, takže uvidíme, jak nám to sedne. Je to trochu něco jiného, jde totiž o hybrid. Každopádně auto funguje. Těším se, až v něm povozíme některé z fanoušků.

Exhibice rychlých vozů jsou součástí doprovodného programu Supermota pravidelně. Dovedl by sis ale teoreticky představit, že by se v Moravském Krumlově konal přímo nějaký ostrý automobilový závod?

Určitě ne. Balíky, ochranné zóny a diváky vůbec máme blízko u trati. Víme, do jakých rizik jdeme. Proto víme, že exhibice je v pořádku, ale závod už ne.

Před loňským ročníkem jste se s Moravským Krumlovem dohodli na čtyřleté spolupráci. Můžeš proto potvrdit, že se Supermoto letos nekoná v Moravském Krumlově naposledy a uskuteční se zde také v letech 2025 a 2026?

V tuto chvíli to potvrdit nedokážu. Bereme to rok po roku a závod po závodu. Doba je hodně nestabilní. Veškerou energii v tuto chvíli směřujeme k tomuto ročníku, pak vše vyhodnotíme a uvidíme, co dál.

Předběžná dohoda ale existuje...

To samozřejmě ano a jsme za ni rádi. Musíme poděkovat celému Moravskému Krumlovu - obyvatelům i vedení města. Vážíme si toho, že nám pomáhají s organizací, komunikací a dalšími věci. Ve srovnání s Hrušovany nad Jevišovkou (Supermoto se zde konalo dříve - pozn. red.) je to úplně o něčem jiném. Doba je ale složitá. Finančně je stále těžší závod uspořádat. Vždy se soustředíme na nejbližší ročník a snažíme se to někam posunout. Pak vše vyhodnotíme a poté budeme plánovat. V tuto chvíli další roky vůbec neřešíme. Pokud to ale bude v našich možnostech, tak budeme pokračovat.

Foto: Supermoto, Sigma Motor, Buggyra Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.