V Moravském Krumlově pojedeme minimálně čtyři roky, říká organizátor Supermota Ševčík. S návratem do Hrušovan váhá

Moravský Krumlov bude dějištěm podniku Supermoto minimálně v nejbližších čtyřech letech. Návrat do Hrušovan nad Jevišovkou je v budoucnu možný, ne však za stávající situace. V našem rozhovoru to prozradil organizátor podniku Tomáš Ševčík, který rovněž odhalil detaily nadcházejícího ročníku.

Do letošního ročníku Supermoto zbývají necelé dva měsíce. Jak tedy probíhají přípravy?

Řeší se to nejdůležitější. Uzavírka, smlouvy a další organizační věci, které musí být před závodem vyřešeny. Rovněž jednáme s partnery.

Tím pádem předpokládám, že už jde více méně jen o formality...

Ano. Už to děláme více než deset let a už máme navázánu řadu spoluprácí. Tím pádem víme už půl roku dopředu, co bude a jak to bude. To důležité už je zařízené. Partneři se vším počítají a je to jednodušší.

Letos se pojede opět v Moravském Krumlově. Tam se loni Supermoto představilo vůbec poprvé kvůli objížďce v Hrušovanech nad Jevišovkou, kde se závodilo předtím. Pokračování v Moravském Krumlově naznačuje, že loňský ročník můžeme hodnotit jako úspěšný...

Je to tak. Jeli jsme tam poprvé. Bylo to na nové trati a dále od Hrušovan, tím pádem bylo vše náročnější na dopravu. Město v čele se starostou Tomášem Třetinou nám ale moc pomohlo. Ve všem s námi jednali profesionálně, šli nám ohromně na ruku a snažili se nám pomoci. Šéf městské policie Rudolf Fráňa také pomohl se spoustou věcí.  Moravský Krumlov je pro nás sice dále než Hrušovany a mohlo by se zdát, že to bude složitější, ale vůbec to tak nebylo. Pomohli nám a mělo to energii.

V Hrušovanech je stále uzavírka a konstelace na městském úřadě je navíc tak trochu zvláštní. Nechtějí totiž podporovat akce. V takovém případě to budeme raději dělat v Moravském Krumlově.

Tím pádem nebyl ani letos problém dohodnout se s Moravským Krumlovem na pořádání závodu...

Vůbec ne.

Byl Moravský Krumlov pro letošní ročník volbou číslo jedna už od začátku, nebo předtím přece jen proběhly nějaké pokusy o návrat závodu do Hrušovan nad Jevišovkou?

Neproběhly. Moravský Krumlov pro nás byl volbou číslo jedna.

Jak to tedy vidíš s budoucností Supermoto a Hrušovan nad Jevišovkou? V současnosti tam sice není možné závod pořádat, jde ale o tradiční spojení. Dovedeš si i přes to všechno, co jsi řekl, představit v budoucnu návrat Supermota do Hrušovan?

Určitě ano. V Moravském Krumlově momentálně máme pořádání závodu schváleno na čtyři roky. Jestli se potom vrátíme do Hrušovan, bude záležet na podpoře a situaci na radnici. Pokud na ní budou lidé, kteří o Supermoto budou mít zájem a nebudou nám házet klacky pod nohy, tak rádi uspořádáme závod v Hrušovanech. Pokud to ale bude stejné jako v minulých letech a bude se například po sedmi měsících hledat odřený obrubník, tak za takové situace určitě ne, i kdyby mělo Supermoto skončit. To raději budeme hledat nějaké jiné město.

Nedávno jste spustili přihlášky pro letošní ročník. Možnost přihlásit se je samozřejmě stále otevřená a startovní listina tím pádem ještě není známá, můžeš ale i přesto už teď nalákat na nějaká jména, která se s jistotou zúčastní?

Přihlásilo se spoustu Rakušanů. Ve čtyřkolkách přislíbili účast Lotyši. Start potvrdili i účastník mistrovství světa v supermotu Rudy Bauer nebo Erik Provazník. Už teď se přihlásilo 18 jezdců do čtyřkolek. Startovní pole tím pádem bude plné. Stále se navíc přihlašují další jezdci, které ani neznáme. Tím pádem si myslím, že letošní účast bude ještě lepší než loni, stejně tak jezdecká úroveň.

Kromě organizace závodu jsi loni řídil i zpomalovací vůz. Uvidíme tě za volantem zpomalovacího vozu, kterým tentokrát bude Mercedes-Benz SL63 AMG, i letos?

Ano, určitě.

Novou trať loni jezdci hodnotili pozitivně. Nepředpokládám tedy, že by pro letošek byla nějak zásadně upravena?

Zůstane úplně stejná. Dlouho jsme vymýšleli jak to udělat. Tato trať se nám ale osvědčila. Jelikož už s ní máme zkušenosti z loňska, víme, na co si dát větší pozor, jak vše přizpůsobit a zabezpečit a tak dále.

Součástí trati jsou asfaltové pasáže, na náměstí je skok a jede se i po kostkách. Povrch se tedy mění a pro jezdce je to atraktivní. Spodní část je sice užší, ale technická a výjezd na náměstí je podle mě naprosto úžasný. Různé povrchy, dlouhé drifty, skoky... Myslím si, že vzhledem k možnostem nejde vymyslet lepší trať.

Supermoto ovšem nebývá jenom o motorkách, ale také o autech. V minulých letech byla tradičně součástí doprovodného programu exhibice stáje Mičánek Motorsport powered by Buggyra s vozy Lamborghini Huracán. Loni jsme mohli vidět i Borise Vaculíka s dakarským Fordem. Uvidíme tedy i letos v rámci doprovodného programu nějaká auta?

Určitě se opět představí tým Jirky Mičánka s Lamborghini, měl by přivézt dvě auta. Boris Vaculík a jeho syn ve stejném termínu závodí v autokrosu, takže se omluvili. Letos se tedy ukáže jenom Jirka Mičánek.

Na jaký další doprovodný program se mohou fanoušci těšit?

V sobotu v podvečer máme naplánovaných deset boxerských zápasů, které by se měly odehrát na cílové rovince. Postavíme tam ring z balíků. Po zápasech máme domluvenou kapelu Ukulele Troublemakers. Zařízeno je i občerstvení, tak jako loni.

Vylosovaní fanoušci loni dostali možnost svézt se ve zpomalovacím voze. Bude se i letos soutěžit o něco podobného?

Taková soutěž už běží. Fanoušci, kteří si nalepili na okno svého auta samolepku Supermoto a sdíleli to na Facebooku a Instagramu, budou zařazeni do slosování. Výherci se budou moci svézt nejen ve zpomalovacím voze, ale také v Lamborghini.

Foto: Supermoto

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.