Zánovní Toyotu stáje Hoppy Cušija pohltily v závodě Super GT na okruhu Fudži plameny, vůz byl zcela zničen.
Vůz Toyota GR Supra, postavený na zakázku pro tým Hoppy Cušija, se už neobjeví v letošním ročníku Super GT poté co v minulém závodě ve Fudži totálně shořel hořet.
"Hopiko", jak se vozidlu #25 Hoppy Schatz GR Supra v týmu říká, vzplálo ve třetím sektoru okruhu, když mu odpadla koncovka výfuku a žár následně poškodil palivové vedení. Pilot Sejta Nonaka včas zastavil ve 13. zatáčce. Jenže oheň se rychle šířil a šlehal až k bariérám z pneumatik. Po 67 kolech byl závod kvůli tomuto incidentu a silnému dešti přerušen.
Nonaka z vozu unikl nezraněn. Takeši Cušija, šéf Hoppy Teamu Cušija Engineering přišel se samými špatnými zprávami. Na svém profilu na sociálních sítích sdělil: "Naše 'Hopiko' je neopravitelně poškozeno a letos už v závodech neujede. Omlouvám se všem, kteří nás podporují, že nesplníme vaše očekávání."
炎上と消火作業
— ストーン・フリー@写真掲載用 (@stonefree_part6) August 6, 2023
SUPER GT Round4
FUJI GT 450km RACE
GT300 25
HOPPY Schatz GR Supra GT
#SUPERGT pic.twitter.com/wpWZK3NE4z
Cušija vyjádřil odhodlání vrátit se do seriálu, ale přiznal, že jako soukromý tým čelí výzvám spojeným s financováním a výrobou vozu. Uvedl: "Chceme se vrátit do Super GT, ale před námi je spousta výzev. Však se vrátíme, ačkoli to může trvat třeba i několik let. Jsem moc vděčný za podporu našich fanoušků."
V garáži týmu je také Porsche 911 GT3 R a Dome MC86, ale padlo rozhodnutí je pro letošek nepoužít. Cušija však zdůraznil své odhodlání závodit: "Věřím, že nesmíme skončit. Cušija Engineering funguje už 52 let a věřím v sílu našeho týmu. Budeme se neustále zlepšovat."
V průběhu závodu měl obdobný problém s výfukem také vůz #244 Supra týmu Max Racing. Naštěstí byly následky méně závažné. "Při přípravě vozu jsme neudělali žádnou chybu, ale pokud se na obou vozech stalo totéž, pak se možná jedná o konstrukčně slabé místo,“ míní Cušija. "Soukromé týmy musí tvrdě pracovat! Pokud nejste ochotni pracovat, neměli byste závodit. Já budu pracovat naplno!"
Foto: Repro TV
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.