Je to totálka, možná se na okruhy vrátíme až za několik let. Týmu Super GT shořelo při závodě jeho Hopiko

Zánovní Toyotu stáje Hoppy Cušija pohltily v závodě Super GT na okruhu Fudži plameny, vůz byl zcela zničen.

Vůz Toyota GR Supra, postavený na zakázku pro tým Hoppy Cušija, se už neobjeví v letošním ročníku Super GT poté co v minulém závodě ve Fudži totálně shořel hořet.

"Hopiko", jak se vozidlu #25 Hoppy Schatz GR Supra v týmu říká, vzplálo ve třetím sektoru okruhu, když mu odpadla koncovka výfuku a žár následně poškodil palivové vedení. Pilot Sejta Nonaka včas zastavil ve 13. zatáčce. Jenže oheň se rychle šířil a šlehal až k bariérám z pneumatik. Po 67 kolech byl závod kvůli tomuto incidentu a silnému dešti přerušen.

Nonaka z vozu unikl nezraněn. Takeši Cušija, šéf Hoppy Teamu Cušija Engineering  přišel se samými špatnými zprávami. Na svém profilu na sociálních sítích sdělil: "Naše 'Hopiko' je neopravitelně poškozeno a letos už v závodech neujede. Omlouvám se všem, kteří nás podporují, že nesplníme vaše očekávání."

Cušija vyjádřil odhodlání vrátit se do seriálu, ale přiznal, že jako soukromý tým čelí výzvám spojeným s financováním a výrobou vozu. Uvedl: "Chceme se vrátit do Super GT, ale před námi je spousta výzev. Však se vrátíme, ačkoli to může trvat třeba i několik let. Jsem moc vděčný za podporu našich fanoušků."

V garáži týmu je také Porsche 911 GT3 R a Dome MC86, ale padlo rozhodnutí je pro letošek nepoužít. Cušija však zdůraznil své odhodlání závodit: "Věřím, že nesmíme skončit. Cušija Engineering funguje už 52 let a věřím v sílu našeho týmu. Budeme se neustále zlepšovat."

V průběhu závodu měl obdobný problém s výfukem také vůz #244 Supra týmu Max Racing. Naštěstí byly následky méně závažné. "Při přípravě vozu jsme neudělali žádnou chybu, ale pokud se na obou vozech stalo totéž, pak se možná jedná o konstrukčně slabé místo,“ míní Cušija. "Soukromé týmy musí tvrdě pracovat! Pokud nejste ochotni pracovat, neměli byste závodit. Já budu pracovat naplno!"

Foto: Repro TV

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.